دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1402 - 10:58

هاشمی: وزارتخانه یا توافق کند یا انتخابات ژیمناستیک را دوباره برگزار کند/ بعید است برای تیم امید جابه‌جایی انجام شود

هاشمی: وزارتخانه یا توافق کند یا انتخابات ژیمناستیک را دوباره برگزار کند  بعید است برای تیم امید جابه‌جایی انجام شود
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اختلافات در فدراسیون ژیمناستیک دوطرفه است و عزیزان گذشته فدراسیون و وزارت باید دل‌سوز باشند و اصلاح کنند.
کد خبر : 865718

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در نشست خبری پس از جلسه امروز هیات اجرایی اظهار داشت: گزارشی را هفته پیش داده بودیم که نواقصی در حوزه لیست نفرات و تیم‌ها، بازیکنان، سرپرستان، کادر‌های فنی و پزشکی اعزامی داشت که امروز درباره‌اش بحث کردیم. نظر اعضا این بوده که با اصلاحات مختصری این لیست را نهایی کنیم؛ هر چند نظراتی وجود داشت. مقرر شد مصوبه شورای برون‌مرزی که به عنوان حداکثر نفرات داریم، در ستاد عالی یا کمیسیون تخصصی ستاد برخی رشته‌ها کاهش پیدا کنند یا برخی نفرات حذف بشوند. حداکثر نفرات ۵۳۰ نفر بوده‌اند و جزئیات را به اطلاع اعضا رساندیم که به‌جز برخی جزئیات روی نفرات و عناوین، روی کلیات مشکلی نداشتیم و پس از نهایی شدن، به اطلاع رسانه‌ها می‌رسانیم تا لیست کل نفرات بازی‌ها را داشته باشید.

وی با اشاره به بحث برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک افزود: بحث دیگری هم موضوع گزارش مجمع آینده بود که اختیارش را به رئیس کمیته ملی المپیک داده‌اند. با توجه به نزدیک شدن بازی‌ها و گزارش حسابرسان درباره ۱۴۰۱ که تاخیر داشت، امروز مورد تصویب قرار گرفت و گزارش سازمان حسابرسی هم منصفانه‌ای تلقی شده. بند‌هایی را نسبت به عملکرد دوره سابق داریم که به من و رئیس تکلیف شده تا آن را دنبال کنیم. این که ساختمان کمیته باید از نظر مالکیت تعیین‌تکلیف شود، یا بحث‌های مالی سنوات قبل و دوره پیش هم تکرار شده. اختیارات اداری، توکن و سیستمی طبق قانون با تصویب اعضای هیات اجرایی به دبیر کل و رئیس تفویض شده. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره بحث کمک که ورزشکاران که چالش‌هایی را به همراه داشت، عنوان کرد: موضوع مربوط به عزیزانی که کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌کنند را داشتیم که ۳۰ میلیون تومان پاداش درنظر گرفته بودیم، اما با در نظر گرفتن بازدید‌ها و اعتراض برخی ورزشکاران، پاداش به ۵۰ میلیون تومان رسیده. مثلا خانم چهل‌امیرانی مشمول این پاداش شده‌اند. مصوبه دیگری هم درباره کاروان هانگژو داشتیم که قبل از بازی‌ها به اعضا کمک شود. بنا بر کمک ما و وزارت به آن‌ها بوده که در جلساتی که داشتیم، قرار شد یک ماه توسط ما و یک ماه توسط وزارت به‌عنوان کمک هزینه به بازیکنان و کادرفنی شامل سرمربی، مربی و اعضای لیست نهایی پرداخت کنیم. قرار بود ۲۰ میلیون مشترکا به آن‌ها بدهیم که قبل از بازی‌ها این کار را انجام می‌دهیم. 

وی افزود: بعضی از رشته‌ها قطعی روی نفر نیستند؛ مثلا تکواندو یا کشتی روی ۲ نفر آخر که چه‌کسی اعزام شود، هنوز قطعیت نداریم. فدراسیون مجبور است منابع مالی را نگه دارد تا نفر اعزامی قطعی شود و پرداختی از آن کانال صورت بگیرد. الان از ۶۷۷ نفر به ۵۳۰ نفر رسیده‌ایم و ۵ رشته هم حتما باید در کمیسیون تخصصی روی نفرات تصمیم گرفته شوند. 

مناف هاشمی با اشاره به شرایط خاص ژیمناستیک تاکید کرد: اسکیت و ژیمناستیک را باید تصمیم بگیریم، چون هر کدام موضوع متفاوتی دارند. اسکیت قرار بر این بوده که اگر در مسابقات ایتالیا نتیجه خوبی بگیرند، تیم سرعت هم اعزام شود. در حوزه کاروانی ۳، ۴ مرجع بالادست داریم. شاید به تصمیمات ما ایراد هم بگیرند، اما تصمیم‌گیری برعهده مراجعی است که گفتیم. امیدواریم به ژیمناستیک، ولی اگر جمع‌بندی نداشته باشیم، ژیمناست‌ها به هانگژو اعزام نمی‌شوند و آسیبش به چشم آن‌ها می‌رود. اگر به توافق نهایی نرسند، مجبور به حذف هستیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا درباره ژیمناستیک تصمیم عاجلی اتخاذ نمی‌شود تا مشکل این رشته حل شود، گفت: درباره این که چرا باید دود به چشم ژیمناست‌ها برود، از من نپرسید. مسئول برگزاری انتخابات‌ها نیستیم و در کشور ما برعهده وزارت‌خانه است. ما می‌خواهیم حلال مشکلات باشیم و کسانی که انتخابات را برگزار کردند باید جواب بدهند؛ یا تایید و توافق شود و یا دوباره برگزار کنند. اختلافات دوطرفه است و عزیزان گذشته فدراسیون و وزارت باید دل‌سوز باشند و اصلاح کنند. هر چه دست ما برسد، انجام داده‌ایم، اما اگر نتوانیم اسم ورزشکار را در لیست بیاوریم، چه کنیم؟ نمی‌توانیم ۴۰۰ میلیون هزینه کنیم و در آخر هم ژیمناست نتواند مسابقه بدهد.

هاشمی درباره مشکلاتی که درباره نفرات بزرگسال تیم فوتبال امید بوجود آمده و اینکه امکان جابجایی وجود دارد یا نه، گفت: در بحث فوتبال ددلاین‌های زمانی که کمیته برگزاری داده‌اند، تمام شده. فدراسیون فوتبال برای تیم امید دیر شروع کرد و به جمع‌بندی دقیقی نرسید. ما بیشترین همکاری را انجام دادیم و اختیاراتی برای اصلاحات گرفتیم، اما هفته گذشته درباره ۲ نفر از بازیکنان در حال تلاش هستیم تا جایگزین کنیم. اگر در لانگ‌لیست باشند، کارمان راحت است، اما اگر نه، بعید است بتوانیم جابه‌جایی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته