دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1402 - 08:59

با تعویق انتخابات دو فدراسیون پرحاشیه؛ هاشمی قدم اول را محکم برداشت

با تعویق انتخابات دو فدراسیون پرحاشیه؛ هاشمی قدم اول را محکم برداشت
به نظر می رسد سرپرست وزارت ورزش و جوانان به نحوه برگزاری مجامع انتخاباتی که دارای تعارض منافع است ورود کرده و می‌خواهد جلوی چنین انتخاباتی را بگیرد.
کد خبر : 865496

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرانجام انتقادات به ناعدالتی در نوع برگزاری مجامع انتخاباتی برخی از فدراسیون های بدون رئیس نتیجه داد و شب گذشته وزارت ورزش رسما اعلام کرد مجامع انتخاباتی دو فدراسیون سوارکاری و آمادگی جسمانی به تعویق افتاده است. مشکل بزرگ هر دو فدراسیون برای برگزاری انتخابات این بود که سرپرستان فعلی دو فدارسیون هم به عنوان کاندیدای مجمع انتخاباتی ثبت نام کرده بودند و صلاحیت آنها هم برای شرکت در مجمع تایید شده بود.

موضوعی که مورد بحث این روزهای ورزش بوده و خیلی از منتقدان بر این عقیده بودند که این روش مجامع انتخاباتی را فرمایشی می کند و هیچ نامزدی یارای مقابله با سرپرست فدراسیونی که می تواند به راحتی روسای هیئت ها را چیدمان کند،ندارد. بحثی که در زمان حمید سجادی در راس وزارت بارها گفته شد اما گوش شنوایی برای تغییر این شرایط وجود نداشت و وزارت ورزش بدون توجه به این نقدها چنین مجامعی را برگزار کرد مانند فدراسیون دوچرخه سواری که مشکلات آن هم مشخص است. برخی افراد مغلوب این انتخابات با شکایت در دیوان عدالت اداری با موضوع تعارض منافع توانستند حکم برای ابطال انتخابات را بگیرند و وزارت را به دردسر انداختند.

در راستای تصمیمی که شب گذشته وزارت ورزش اعلام کرد و انتخابات فدراسیون های سوارکاری و آمادگی جسمانی را به تعویق انداخت سایر انتخاباتی هم که قرار بود در شهریور برگزار شود هم به همین سرنوشت دچار می شوند. مثلا فدراسیون بولینگ و بیلیارد با توجه به اینکه شرایط خاصی دارد احتمالا به تعویق می افتد. سرپرست فعلی این فدراسیون که دو دوره رئیس این فدراسیون هم بوده از سوی مراجع ذی صلاح تایید صلاحیت نشده و اعضای مجمع هم به اصطلاح  آبستراکسیون(عدم حضور در مجمع برای به حد نصاب نرسیدن) می کنند.

مخالفین این شیوه برگزاری انتخابات با استفاده از همین بند قانونی که تعارض منافع ایجاد می شود در دیوان عدالت اداری شکایت می کنند و دیوان هم رای به ابطال انتخابات می دهد. در مورد نحوه برگزاری انتخابات فدراسیون همگانی نیز همین اتفاق افتاد و انتقادات پرشماری به آن وارد شد. حتی مناف هاشمی دبیر کمیته ملی المپیک نیز بارها به این شیوه غلط برگزاری مجامع انتخاباتی تاکید کرده و می گوید برای برگزاری انتخابات نباید سرپرست فعلی فدراسیون ها جزو کاندیداها باشند و تاکید دارد که برگزاری چنین انتخاباتی مسئولان ورزشی را دچار درگیری های حقوقی می کند.

در همین رابطه باید به صحبت های آرش فرهادیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون ها اشاره کرد که گفته است؛ سرپرست نباید در انتخابات شرکت کند و این مساله با تصمیم سرپرست وزارت ورزش مورد اصلاح و بازنگری قرار خواهد گرفت. این موضوع با کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان نیز مطرح شده و نظر ایشان هم بازنگری در خصوص حضور سرپرست در انتخابات فدراسیون هاست.

این مقام مسئول هم‌چنین گفت: سعی داریم در مجامع آینده این موضوع حل شود تا مجامع را به گونه ای برگزار کنیم که با کمترین میزان اعتراض مواجه شویم زیرا حق جامعه ورزش است که کاندیدای مورد نظر خود را  در شرایط یکسان انتخاب کنند. وزارت ورزش و جوانان تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا با تسهیل سازی و حذف حاشیه‌ها در خدمت جامعه ورزش باشد.

به نظر می رسد با توجه به این صحبت ها کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان به این موضوع مهم ورود کرده است و تا زمانی که انتخابات در شرایط یکسان و بدون حضور سرپرستان فعلی برگزار نشود، برگزاری انتخابات را به تعویق بیندازد و تصمیم بگیرد فعلا برای چنین فدراسیون هایی سرپرستانی را انتخاب کند که جزو کاندیداهای انتخاباتی نباشند. باید دید در آینده نزدیک چه اتفاقی رخ می دهد.

.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته