دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1402 - 15:09

دانشگاه آزاد سمنان با جذب دانشجوی خارجی در تراز بین‌المللی قرار گرفت

دانشگاه آزاد سمنان با جذب دانشجوی خارجی در تراز بین‌المللی قرار گرفت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سمنان عنوان کرد که این دانشگاه با اخذ مجوز جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی در سه مقطع تحصیلی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بین‌المللی شد.
کد خبر : 864596

مهدی منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که با پیگیری‌های مستمر و پس از برگزاری جلسات متعدد، درخواست دانشگاه آزاد اسلامی سمنان درباره جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در کارگروه جذب و پذیرش سازمان امور دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح و مجوز پذیرش دانشجویان بین‌المللی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های تحصیلی مصوب این دانشگاه صادر شد.

وی افزود: این مجوز مختص رشته‌های تحصیلی فنی، مهندسی و علوم انسانی بوده و رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان مشمول این مجوز نیستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این دانشگاه بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سمنان دارای امکانات علمی، رفاهی و ورزشی مدرن و کم‌نظیر در مقایسه با سایر واحد‌ها و مراکز آموزش عالی استان است و توانسته با رعایت و اجرای دقیق مقررات و ضوابط قانونی، فراهم‌سازی زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، آزمایشگاه‌ها وکارگاه‌های مجهز و استاندارد، کتابخانه، کادر اداری توانا و مجرب و هیئت علمی متعهد موفق به اخذ مجوز جذب دانشجویان بین‌المللی شود.

منصوری، تأمین خوابگاه ویژه دانشجویان متأهل را از اولویت‌های واحد سمنان عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته امکانات رفاهی دانشجویان این واحد نوسازی و بهسازی و شرایط مطلوب و مناسب به‌ویژه در سلف و خوابگاه‌ها مهیا شده و آمادگی کامل را برای اسکان دانشجویان متأهل برون کشوری دارد.

وی تبیین کرد: براساس مجوز صادره ظرفیت پذیرش دانشجوی بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ۶۰۰ نفر، کارشناسی ارشد ۵۷۶ نفر و دکتری ۹۰ نفر تعیین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته