دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

از فعالیت ۲۴ پردیس آموزشی فعال تا راه‌اندازی دو مدرسه عالی مهارتی

از فعالیت ۲۴ پردیس آموزشی فعال تا راه‌اندازی دو مدرسه عالی مهارتی
مسئولان در بیستمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اعلام فعالیت ۲۴ پردیس آموزشی فعال در استان از راه‌اندازی دو مدرسه عالی مهارتی خبر دادند.
کد خبر : 864139

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیستمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با حضور آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده، ولی فقیه دراستان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، محمدعلی نادی خوراسگانی، سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تقریب مذاهب، حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان وبلوچستان و نماینده وزارت بهداشت و غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان در محل سالن کنفرانس علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد.

سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه به ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که در استان سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده، بحث دانشکده‌های علوم و مهارت کارآفرینی است و این دانشکده در کشور رشد بسیار خوبی داشته، اما در این استان رشد مناسبی ندارد.

محمدعلی نادی خوراسگانی افزود: نتیجه راه‌اندازی این دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی که جزء سیاست‌های کلیدی نظام بوده، اشتغالزایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

از فعالیت ۲۴ پردیس آموزشی فعال در استان سیستان و بلوچستان تا راه‌اندازی دو مدرسه عالی مهارت

وی تأکید کرد: دانشجو زمانی که فارغ‌التحصیل می‌شود، دارای یک صلاحیت و مهارت حرفه‌ای است تا به راحتی بتواند از آن برای درآمدزایی استفاده کند.

سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم راه‌اندازی مدارس عالی مهارت گفت: درخواست راه‌اندازی دو مدرسه عالی مهارت از سوی استان سیستان و بلوچستان به سازمان اعلام شده و یک ظرفیت بزرگی است که با بخش خصوصی می‌توانند جریان را شکل داده و نیرو تربیت کنند.

نادی خوراسگانی متذکر شد: باید در این حوزه رشته‌های کاردانی متناسب با نیاز‌های استان سیستان و بلوچستان تعریف شده و تأسیس شود و این جریان به‌عنوان یک جریان خیلی خوب مهارتی و شغلی می‌تواند پایدار شود.

وی به اهمیت حوزه توانمندسازی اشاره کرد و یادآور شد: انتظار داریم استان سیستان و بلوچستان در حوزه صلاحیت حرفه‌ای به‌عنوان یک مرکز کلیدی در سطح استان نقش ایفا کند.

تعداد دانشجویان سیستان و بلوچستان به ۳۳ هزار و ۱۶۸ نفر رسید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان هم در این جلسه با تشریح وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان دارای ۶ واحد دانشگاهی، دو مرکز آموزشی و ۲۶ پردیس بوده که محل تشکیل کلاس است و مجموعه دانشجویان استان در سال جاری ۳۳ هزار و ۱۶۸ نفر است.

مسعود اکبری‌زاده اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد دانشجویان در نیمسال نخست ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نسبت به تعداد دانشجویان نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تقریباً ۸.۷۵ درصد رشد داشته باشد، همچنین پیش‌بینی می‌کنیم تعداد دانشجویان در نیمسال دوم ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نسبت به تعداد دانشجویان در نیمسال دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ۷.۳۱ درصد رشد برسد.

وی افزود: از ۲۶ پردیس در دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ۲۴ پردیس فعال است و شهرستان چابهار با پنج پردیس آموزشی بیشترین تعداد پردیس فعال را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: چهار پردیس در شهرستان ایرانشهر، چهار پردیس در شهرستان نیکشهر، سه پردیس در شهرستان سراوان، چهار پردیس در شهرستان زابل، دو پردیس در شهرستان زاهدان و دو پردیس  در شهرستان خاش فعال هستند.

اکبری‌زاده تبیین کرد: تعداد مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ۲۲ مدرسه است که پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش‌آموزان در مهرماه ۱۴۰۳ نسبت به تعداد دانش‌آموزان  در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ۱۳.۷۳ درصد رشد برسد.

وی همچنین به آمار پرسنلی اشاره کرد و گفت: تعداد کل کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان ۱۵۰ خانم و ۳۳۳ آقاست که مجموع آن‌ها ۴۸۳ نفر هستند و ضریب آن یک به ۶۸ بوده و تعداد اعضای هیئت علمی هم در مجموع ۲۶۴ نفر بوده که ۲۵۷ نفر تمام‌وقت و هفت نفر نیمه‌وقت فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ابراز امیدواری کرد که به‌زودی درآمد‌های غیرشهریه‌ای محقق شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته