دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 20:51
حجت‌الاسلام علی عسکری

لزوم رعایت اخلاق اجتماعی

حجت‌الاسلام علی عسکری نماینده سابق مشهد در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات کریمی قدوسی نماینده این شهر که اخیرا در صحن علنی مجلس بیان شد، نکاتی را بیان کرد.
کد خبر : 86364

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا،‌ متن یادداشت حجت‌الاسلام عسکری بدین شرح است:


جناب آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی


با سلام


به اختصار چند نکته در مورد اظهارات هیجانی و تند شما، بویژه نطق اخیرتان در مجلس، که در رسانه ملی پخش شد اعلام می گردد.


1- در شاه بیت سخن خود خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و منتخب اول تهران در مجلس خبرگان رهبری گفتید:« آقای هاشمی ضربه شما به انقلاب کمتر از ضربه منافقین در صدر اسلام نبود». این کلام شما که عدالت و انصاف در آن رعایت نشده، نشانگر این مطلب است که جنابعالی نه با تاریخ اسلام آشنایی دارید و نه تاریخ انقلاب اسلامی و حیات سیاسی امام(ره) را بدرستی می شناسید و فقط خواستید بهترین یار امام (ره) و مقام معظم رهبری در دوران سخت انقلاب را به رسمیت نشناسید و همانند گذشته به ایشان تهمت نثار کنید.


2- باور من این است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیازمند معرفی نیست زیرا که نهضت امام (ره)، زندانها و شکنجه های ساواک رژیم ستمشاهی، اعتماد و وثوق امام (ره) به ایشان، همراهی او با مقام معظم رهبری، حمایت مردم به ایشان و احترام مبارزین و سابقین در انقلاب، سند شناسایی محکمی برای او است. همچنان که فرماندهی آیت‌الله هاشمی در جنگ و اقدامهای مدّبرانه‌اش در جهت حفظ و بقاء ایران اسلامی، تأمین زیرساختها و بازسازی کشور پس از ویرانیهای جنگ هشت ساله دشمن ، شناسه دیگری است که نباید مورد انکار قرار گیرد و چه خوب گفت مرحوم کمپانی در وصف معشوق نامی خودش علی (ع) : « سَل خَنْدقَاً و خَیبراً وَ بَدراً فَانِهّم لَمٰا اَقُولُ اَدْرٰی»


3-بنده به عنوان یک فرد مطلع و آشنا با پیشینه خراسان و افراد و اشخاص آن ، معتقدم شما هم نیاز به معرفی ندارید. متاسفانه رفتارهای خارج از محدوده ادب و اخلاق و برخلاف عرف و عادت در سیاست و جوانمردی، معرف خوبی برای شما است‌. اینجانب به عنوان یک ایرانی الاصل ، طلبه و شاگرد رهبر معظم انقلاب اسلامی ترجیح می دهم مروج رویکرد و ارباب رجوع دکان شما نباشم. چرا که رویکردتان همچون فرد مهمانی است که می خواهد جا را به صاحب خانه تنگ کند، وگرنه چرا باید درصدد نفی فرمانده خود در دوران دفاع مقدس برآیید. پیش از این نیز گفته بودم که به خاطر همین نوع رفتارهای خارج از مسیر انصاف و اخلاق، آیت الله واعظ طبسی ناراحت از دنیا رفت؛ با این حال مشفقانه و ناصحانه لازم می دانم عرض کنم ، حداقل بر فریاد بلند سرور آزادگان حسین ابن علی علیه السلام پاینبد باشید که در معرکه مظلومیت، خطاب به خیل مخالف خودش که از هر طرف آن حضرت را مورد تعرض قرار داده بودند فرمودند: اگر دین ندارید و از روز قیامت نمی ترسید، در دنیای خودتان آزاد مرد باشید.


4- در انتخابات اخیر همه دیدیم که چطور طیف همفکران‌تان با پاسخ منفی مردم مواجه شد؛ این در حالی بود که خود را ضد انگلیسی معرفی نمودید و با اتهام انگلیسی بودن علیه چهره های شناخته‌شده و مورد قبول و وثوق مردم و نظام، تبلیغ و آنان را تخریب نمودید. البته مردم این قبیل رفتارهای سطحی نگرانه و خلاف واقعیت و اخلاق را بر نتابیدند. پس بجا است در رفتار خود تجدید نظر کنید و با نگاه به افکار عمومی، اخلاق اجتماعی را نیز رعایت نمایید.


5- خوب است شأن نمایندگی مردم مشهد و امام رضا (ع) را که بر ایشان هزاران تحیت و سلام باد؛ منظور نظر قرار بدهید و از پیشامدها به عنوان درس عبرت استفاده کنید . همه می دانیم به لطف خدا بخاطر آگاهی مردم و نخبگان، طراحی های تخریبی تاکنون نتیجه عکس داده است. هیچ می دانید کارهای گذشته و رفتارهای اهانت آمیز باعث محبوبیت آیت اله هاشمی شده است؟ اینگونه پرخاشها و قدرت طلبی ها اگر ماندگار بود، برای شما و دولت فخیمه قبل دوام و استمرار پیدا می کرد، لذا جا دارد خاضعانه پیشنهاد کنم، طیف سیاسی شما برای ماندگاری در قدرت راه و روش دیگری پیشه کنید. راه و روشی که عدالت و انصاف، اخلاق ، متانت سیاسی، نوع دوستی و قانونگرایی در آن مبنای نظر باشد. در خاتمه آرزو دارم که سیاست را با امور دیگر تلفیق نکنید و با افرادی مثل بنده که از زبان شما به ناحق به عنوان فقط حامی آقای هاشمی و نه رهروان نظام و رهبری معرفی می شویم، چنان رفتار کنید که امام علی (ع) به مالک اشتر نخعی فرمود: ((امّا اخ لک فی الّدین اونظیر لک فی الخلق)). انشاء الله ملالی و تکدر خاطری پیش نیامده باشد و به عنوان یک شهروند ایرانی ، اجازه دهید از حقوق اساسی و اجتماعی خودمان در چارچوب قانون اساسی که میثاق ملی همه است بهره مند باشیم.


والسلام علی اتبع الهدی


علی عسکری نماینده پیشین مشهد




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته