دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد گیلان اعلام کرد؛

جذب ۱۵ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه آزاد گیلان

جذب ۱۵ هزار دانشجوی جدید در دانشگاه آزاد گیلان
محمد دوستار اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد ۱۵ هزار دانشجوی ورودی جدید جذب کنیم.
کد خبر : 863050

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد دوستار در بیست و چهارمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان دارای ۹۸ هزار دانشجوست که در مقطع کاردانی و دکتری تخصصی در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۹۸ هزار دانشجو در گیلان تعداد ۳۷ هزار دانشجو در ۱۵ مرکز و واحد دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستند، افزود: ۳ هزار و ۴۲۵ هئیت علمی در گیلان وجود دارد که از این مجموع ۷۵۲ نفر در دانشگاه آزاد اسلامی خدمات علمی ارائه می‌‌کنند. 

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به وضعیت شاخص‌های دانشگاه آزاد در گیلان اشاره و اضافه کرد: سال گذشته ۳۷ هزار و ۳۸۱ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل بودند.

دوستار یادآور شد: از تعداد ۳۷ هزار و ۳۸۱ دانشجو در سطح استان گیلان، تعداد ۵ هزار و ۵۷۸ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی، ۴۱۹ نفر دانشجوی غیرایرانی، ۵۹۱۱ نفر دانشجوی مقطع کاردانی، ۲۵ هزار و ۸۹۳ دانشجوی مقطع کارشناسی، ۴ هزار و ۲۸۴ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و یک‌هزار و ۲۹۵ دانشجو هم در مقطع دکتری تخصصی در مقاطع دیگر در حال تحصیل بودند. 

وی افزود: سال گذشته دانشگاه آزاد ۱۳ هزار و ۵۱۸ نفر ورودی جدید داشت و پیش‌بینی می‌‌کنیم امسال در دانشگاه آزاد ۳۹ هزار و ۹۷۰ دانشجو مشغول تحصیل شوند که ۷ درصد از سال گذشته بیشتر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه در سال جاری پیش‌بینی می‌شود تعداد ۱۵ هزار دانشجوی ورودی جدید جذب کنیم، خاطرنشان کرد: سال جاری تعداد ۵ هزار و ۴۹۴ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته