دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد بوشهر در گفت‌وگوی تفصیلی با آنا تشریح کرد؛

از درآمدزایی ۲۴۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد بوشهر تا رشد ۹ هزار و ۵۰۰ درصدی رتبه عالی

از درآمدزایی ۲۴۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاد بوشهر تا رشد ۹ هزار و ۵۰۰ درصدی رتبه عالی
سروش حیدری سنگستانی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال درآمدزایی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به 240 میلیارد تومان برسد از رشد ۹ هزار و ۵۰۰ درصدی رتبه عالی این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 863032

سروش حیدری سنگستانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا به تشریح اقدامات انجام شده این دانشگاه در یک سال گذشته و برنامه‌های این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده پرداخت.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه در دنیای کنونی اظهار کرد: جهان امروز جهانی است که در سلطه رسانه به سر می‌برد و در صورتی که رسانه‌ها، نهاد‌ها و دستگاه‌ها کنار هم قرار بگیرند، می‌توانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه در جهان انقلاب‌های متعددی به وقوع پیوست، اما چند سال بعد این عنوان از روی آنها به نحوی برداشته شد، تأکید کرد: تنها انقلاب اسلامی ایران همچنان پس از گذشت چهار دهه همچنان بر اصول و آرمان‌های خود پابرجاست.

حیدری سنگستانی با یادآوری اینکه امامین انقلاب همواره بر این نکته تأکید داشته‌اند که مبدأ همه تحولات دانشگاه و حوزه است، توضیح داد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید دانشگاه‌ها در زمینه حل مسئله فعال شوند.

دانشگاه آزاد ۴۰ درصد تعلیم و تربیت کشور را برعهده دارد

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد دانشگاهی است که ۴۰ درصد تعلیم و تربیت کشور در آموزش عالی را برعهده دارد و بیش از ۸۰ درصد مدیران کشور فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی توانمند باشد نتیجه آن بر مدیریت کشور نیز مؤثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه به‌واسطه دور بودن سایت اصلی دانشگاه از شهر بوشهر، دانشگاه بوشهر ضعیف‌ترین زیرساخت را دارد، ادامه داد: تجهیز و نوسازی تجهیزات، اماکن و ناوگان حمل و نقل انجام شده و همچنان در حال انجام است و برای پیشرفت دانشگاه و اعتلای آن برنامه ریزی‌های متعدد و تدابیر ویژه صورت گرفته که ساماندهی امور موجب رشد ۳۵ درصدی اقبال عمومی شده و رتبه چهارم کشوری را کسب کرده‌ایم.

حیدری سنگستانی بیان کرد: رشد ۲۰ درصدی اقبال به دانشگاه آزاد، رتبه چهارم انضباط مالی، رتبه نخستین کشور در فعال‌سازی هیئت علمی، رشد ۲ هزار درصدی درآمد‌های کوتاه‌مدت، جذب کمک‌های مردمی و رشد ۹ هزار و ۵۰۰ درصدی رتبه عالی در برگزاری کشور ازجمله دستاورد‌های دانشگاه در دو سال اخیر است.

وی در ادامه توضیح داد: افزایش درآمد بر هزینه رشد، تعالی و پیشرفت دانشگاه را به‌دنبال دارد، این درحالی است که از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۱ هزینه‌های دانشگاه از درآمد‌ها پیش گرفته بود و امروز با تغییر مدیریت و انجام برخی اصلاح‌ها روند به سمت پیشرفت تغییر کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، سال مالی گذشته این دانشگاه را نسبت به سال قبل از آن مطلوب دانست و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بدون کوچک‌ترین کمک مالی دولتی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند و تمام مطالبات سال‌های گذشته این مرکز آموزش عالی پرداخت شده است.

حیدری سنگستانی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری درآمد این دانشگاه به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید، ادامه داد: هدف‌گذاری درآمدزایی دانشگاه آزاد بوشهر در سال تحصیلی جدید ۲۴۰ میلیارد تومان است.

رشد ۲۰ درصدی اقبال به دانشگاه آزاد، رتبه چهارم انضباط مالی، رتبه نخستین کشور در فعال‌سازی هیئت علمی، رشد ۲ هزار درصدی درآمد‌های کوتاه‌مدت، جذب کمک‌های مردمی و رشد ۹ هزار و ۵۰۰ درصدی رتبه عالی در برگزاری کشور ازجمله دستاورد‌های دانشگاه در دو سال اخیر است

 

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر مبدع رویداد‌های تخصصی عصر امید در بین دانشگاه‌های آزاد است و با توجه به موفقیت آن، این رویداد در سایر استان‌ها نیز اجرا شد.

تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد به ۸ هزار نفر می‌رسد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تبیین کرد: پس از برگزاری نخستین رویداد عصر امید در بوشهر این رویداد در استان‌های کرمان، تهران و البرز برگزار شد.

حیدری سنگستانی افزود: تاکنون دو رویداد تخصصی عصر امید عسلویه و پیش‌رویداد صنایع و خدمات دریایی در بوشهر اجرا شده و بعد از ۴۰ سال برای نخستین‌بار به منطقه ویژه اقتصادی و پارس جنوبی ورود کردیم و با توجه به استقبال بخش صنعت، گام دوم رویدادعصر امید عسلویه برگزار شد که در پی‌ آن تاکنون ۵۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

وی بیان کرد: پس از دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر بر آن شدیم که این‌بار از استان بوشهر ایده نابی را ارائه کنیم و آن ایده همایش «استان بوشهر، آینده و پیشرفت» بود که پیش‌همایش‌های آن به صورت منطقه‌ای با توجه به اقلیم و ظرفیت‌های هر شهرستان در حال برگزاری است و مسئولان استقبال بسیار خوبی از این طرح کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی دانشکده آینده و پیشرفت در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: این دانشکده درباره پیشرفت و توسعه استان بوشهر در ابعاد گوناگون فعالیت می‌کند و دانشجویان در رشته‌های گوناگون به این مهم می‌پردازند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اقدامات لازم برای ایجاد درمانگاه و داروخانه عنوان کرد: این درمانگاه می‌تواند به استقرار رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان بوشهر کمک کند، ضمن اینکه بخشی از نیاز پزشکی شهر را نیز تأمین خواهد کرد.

حیدری سنگستانی افزود: با توجه به اینکه خرما ازجمله قابلیت‌های استان بوشهر به شمار می‌رود ورود دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر به بخش بسته‌بندی و تولید خرما به‌عنوان مهم‌ترین رویکرد دانشگاه آزاد به شمار می‌رود.

حیدری سنگستانی بیان کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو داشتیم که پیش‌بینی این است که سال آینده به بیش از ۸ هزار نفر برسد.

وی تشریح کرد: به‌زودی مدرسه عالی مهارت با همکاری سپاه امام صادق علیه‌السلام در بوشهر راه‌اندازی می‌شود، همچنین بسیاری از مطالبات باقی مانده از چهار سال گذشته کارمندان دانشگاه‌های آزاد را توانستیم سال گذشته پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته