دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد با تغییر رویکرد از عرضه‌محور به تقاضامحور تبدیل شده است

دانشگاه آزاد با تغییر رویکرد از عرضه‌محور به تقاضامحور تبدیل شده است
مجید مشکینی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تغییر رویکرد از دانشگاهی عرضه‌محور به دانشگاهی تقاضامحور تبدیل شده است.
کد خبر : 862749

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیستمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور مجید مشکینی معاون تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بوشهر برگزار شد.

مشکینی در این جلسه با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از ارکان آموزش عالی و تحول‌آفرین در کشور فعالیت می‌کند، گفت: این دانشگاه تا پنج سال گذشته، دانشگاهی عرضه‌محور بود که با تغییر رویکرد از دانشگاهی عرضه‌محور به دانشگاهی تقاضامحور تبدیل شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از توسعه کمّی به توسعه و ارتقا کیفی تغییر مسیر داده است، افزود: در گذشته دانشگاه آزاد اسلامی، نهادی صرفاً آموزشی بود، اما اکنون به دانشگاه و نهادی اجتماعی و جامعه‌پرداز، پاسخگو، مسئله‌محور و با اهداف متعدد ارتقا یافته است.

معاون تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: محوری‌ترین موضوع این تغییر ریل و مسیر، سند تحول و تعالی دانشگاه است که بیش از ۵۴۱ اقدام با موضوعات و سرفصل‌های مختلف در این سند گنجانده و تصویب شده و در حال حاضر این سند نقشه راه ارتقاء و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

مشکینی به برخی اقدامات کلان انجام شده در راستای ارتقای کیفی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه‌هایی همچون سامانه یکپارچه مالی، سامانه آموزشیار و سامانه پژوهشیار، شاهد هم‌افزایی در سطح کلان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و این امر موجب شده هریک از واحد‌ها بتوانند نقاط ضعف و قوت یکدیگر را پوشش یا ارتقا دهند که این مسئله مصداق عینی استفاده بهینه و بهره‌وری در سازمان است که موجب ارتقای سازمان در کمترین زمان ممکن و با هزینه‌ای کمتر و به صورت دقیق‌تر می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: به عنوان مثال با اجرای طرح تعاون کارکنان و اعضای هیئت علمی شاهد بهره‌وری نیروها، توسعه سازمانی و بهینه‌سازی عملکرد واحد‌ها هستیم.

معاون تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح پویش دانشگاه خاطرنشان کرد: در این طرح پیش‌بینی شده دانشجویان برای صنایع به صورت تخصصی آموزش ببینند تا پیوست اشتغال برای آنان تعریف شود.

مشکینی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بورسیه صنایع هستند که اشتغال آنان پس از فارغ‌التحصیلی تضمین خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در بحث فناوری و نوآوری نیز اقدامات بسیار مطلوب و مؤثری در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است، گفت: مهم‌ترین و اولین گام جدی در این حوزه رویداد ملی عصر امید به استعداد ۱۰۰۰ استارتاپ، ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان و ۱۰۰۰ ایده بود که بحمدالله سایر رویداد‌های عصر امید استانی و تخصصی نیز در استان‌ها برگزار شده است.

مشکینی ادامه داد: نخستین و آخرین رویداد عصر امید استانی در استان بوشهر بود که تاکنون بیشترین حجم قرارداد منعقد شده میان دانشگاه و صنعت در منطقه عسلویه و با صنایع مستقر در این منطقه عظیم صنعتی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته