دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست دانشگاه آزاد اردبیل:

توسعه مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد با رویکرد توسعه کسب و کار است

توسعه مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد با رویکرد توسعه کسب و کار است
فرشید سلیمی عنوان کرد: توسعه مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد توسعه فضای کسب و کار است.
کد خبر : 862728

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل منعقد و امضا شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این نشست، گسترش ارتباط با صنعت را از برنامه‌های محوری این دانشگاه عنوان کرد.

فرشید سلیمی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همسو با سایر دانشگاه‌های معتبر جهان حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت ارتباط با صنایع و مراکز تولیدی را جزء اولویت‌های پژوهشی خود تعریف کرده، امیدواریم این رویکرد زمینه توسعه متوازن را در کشور و استان فراهم آورد.

وی همچنین بر لزوم راه‌اندازی و توسعه مدارس عالی مهارتی در راستای آموزش‌های غیررسمی به‌منظور ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای، گسترش دانش مهارتی و توانمندسازی منابع انسانی تحصیل‌کرده با رویکرد راه‌اندازی کسب و کار تأکید کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تأکید کرد: اعضای هیئت علمی و استادان این دانشگاه برای امکان‌سنجی احیای صنایع غیرفعال، بررسی چالش‌های فناورانه، تحقیقاتی صنایع و معضلات شهرک‌های صنعتی آماده همکاری هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل هم تعامل و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی را از ضرورت‌های توسعه صنعتی در کشور و استان دانست و ادامه داد: دانشگاه و مراکز صنعتی باید ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده را به‌عنوان یک دغدغه مشترک پیگیری کند.

هاشم علایی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی این آمادگی را دارد که از تمام ظرفیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه برای حل مسائل صنعتی استفاده کند.

به گزارش آنا، امکان‌سنجی ایجاد شهرک صنعتی مشترک خصوصی، راه‌اندازی و توسعه مدارس عالی مهارتی در حوزه صنعت، احیای صنایع غیرفعال از طریق مشاوره‌های علمی و فنی از سوی اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاهی، بررسی چالش‌های فناوری و تحقیقاتی صنایع و همچنین معضلات شهرک‌های صنعتی، توسعه صنایع کوچک و خوشه‌های کسب و کار و ایجاد کسب و کار‌های نوپا با محور شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های توسعه‌ای و رفع موانع از سوی استادان و اعضای هیئت علمی به صاحبان صنایع و واحد‌های تولیدی ازجمله مفاد تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته