دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1402 - 14:39

هشدار شاباک به نتانیاهو/ کابینه تل‌آویو نشست اضطراری برگزار می‌کند

هشدار شاباک به نتانیاهو  کابینه تل‌آویو نشست اضطراری برگزار می‌کند
سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نسبت به اوضاع امنیتی جاری در کرانه باختری به نخست وزیر این رژیم هشدار داد، حال شاهد برگزاری نشست فوق‌العاده کابینه تل‌آویو نیز هستیم.
کد خبر : 861778

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، روزنامه عبری زبان «یدیعوت احرونوت» گزارش داد که «رونین بار» رئیس شاباک اواخر هفته گذشته در جلسه‌ای با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به وی در رابطه با اوضاع امنیتی در کرانه باختری و سناریو‌های احتمالی در این منطقه هشدار داده است.

این روزنامه اشاره کرد که هشدار شاباک به نتانیاهو حتی شامل احتمال ربوده شدن شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری نیز بوده است.

به نوشته این روزنامه، طی شش ماه گذشته میانگین هشدار‌ها نسبت به احتمال وقوع عملیات‌های ضدصهیونیستی به ۲۰۰ مورد در روز رسیده است که این سه برابر مدت مشابه سال‌های گذشته است.

در تازه‌ترین آمارها، میانگین روزانه هشدار‌ها نسبت به احتمال وقوع عملیات‌های مقاومتی به ۴۵۰ مورد رسیده و بیش از ۱۷۰۰ فلسطینی هم که مظنون به دست داشتن در این عملیات‌ها یا برنامه‌ریزی برای آن بودند، بازداشت شده اند.

علاوه بر این،‌ خبرها حاکی از آن است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پس از مدت‌ها امروز یکشنبه جلسه‌ای را برای بررسی آخرین تحولات در دو عرصه فلسطین و لبنان برگزار خواهد کرد.

یکی از دستور کار‌های اصلی این نشست فوق العاده بررسی میزان آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ احتمالی در برهه پیش رو عنوان می‌شود.

همچنین اعضای کابینه امنیتی در نظر دارند میزان تاثیرپذیری ارتش رژیم صهیونیستی از تصویب لایحه اصلاحات قضایی را بررسی کنند.

یکی دیگر از موضوع های مهم نشست فوق العاده کابینه امنیتی نتانیاهو، بررسی میزان آسیب‌های وارد شده به ارکان مختلف ارتش رژیم صهیونیستی در سایه تشدید موج تمرد نظامیان و خودداری آن‌ها از ادامه خدمت نظامی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته