یافتن اطلاعات درباره آلبومهای جدید موسیقی و نقش هوش مصنوعی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شکی نیست که هوش مصنوعی درحال تغییر فرهنگ عامه است و به احتمال زیاد در آینده شاهد یک تقسیمبندی مشخص بین زمان قبل و بعد از ادغام هوش مصنوعی با فرهنگ عامه خواهیم بود.
برای مثال، هالیوود به هوش مصنوعی به چشم یک نیروی معنادار و موثر برای ایجاد تغییر نگاه میکند، شاهدش هم به نتیجه نرسیدن مذاکرات دو طرف در طول اعتصاب بازیگران هالیوودی است. اگرچه ممکن است در حال حاضر هوش مصنوعی دارای محدودیتهایی باشد مانند آن تریلر مضحک و مسخرهای که توسط هوش مصنوعی برای فیلم «هایدی» ساخته شده است، اما همین حالا هم شروع کرده به تغییرشکل فرهنگ عامه و این را میتوان در سِن زدایی از کاراکترهایی مانند ایندی مشاهده کرد.
با این حال، تاثیر هوش مصنوعی بر فرهنگ عامه به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به ابزار ارزشمندی برای افراد خلاق تبدیل شود و آنها را قادر کند تا جاهطلبانهترین ایدههایش را به واقعیت تبدیل کنند. متاسفانه، مسئولیت این امر بر عهده افرادی است که از هوش مصنوعی استفاده میکنند و این باعث به وجود آمدن نگرانیهایی در خصوص وضعیت فعلی صنایع فعال در زمینه فرهنگ عامه پسند شده است.
فناوری به درد محیطی میخورد که برای سرمایههای فکری موجود، دنبالههای تمام ناشدنی و ساختارهای قابل پیش بینی ارزش قائل است. برای مثال، بازیگران نگران احتمال این هستند که مبادا استودیوهای فیلمسازی از چهره یا صدای آنها بدون پرداخت غرامت کافی و مناسب استفاده کنند. حتی اگر پای پرداخت غرامت در میان باشد، چشمانداز از دستدادن کنترلشان بر چهرهشان بسیار ترسناک و منقلب کننده است.
علاوه بر این، آثار هنرمندان و موسیقیدانهایی که قبلاً به خورد سیستمهای هوش مصنوعی داده شده است بدون دریافت غرامت و بدون این که به رسمیت شناخته شوند به امان خدا رها میشود.
در حالی که این میتواند بدترین سناریوی ممکن باشد، اما به نوعی نشاندهنده نیاز به برداشتن اقدامات لازم جهت اطمینان از این است که هوش مصنوعی هیچ ضرر و زیانی برای هنر ندارد. این شاید مستلزم انجام اقدامات قانونی و همچنین ارائه یک تعهد همیشگی به خواستن چیزهای جدید و نوآورانه باشد.
چالشهای یافتن اطلاعات درباره آلبومهای جدید
یکی از چالشهای جدید ناشی از محبوبشدن هوش مصنوعی کسب اطلاعات درباره این که چه وقت فلان آلبوم منتشر میشود، در روزهای اخیر روز به روز دشوارتر شده است. با توجه به اقدامات اخیر پلتفرمهای شبکه خانگی، دیگر استودیوهای ضبط موسیقی زمان بندی انتشار آلبومها را اعلام نمیکنند. آنها معتقدند که شنوندهها بالاخره آلبوم را خواهند شنید و بنابراین اجرای کمپینهای تبلیغاتی طولانی و پرهزینه و طولانی محلی از اعراب ندارد. با این حال برخی هنرمندان هنوز برای رویکرد سنتی ارزش قائلند و سعی میکنند طرفدارانشان را به گوش کردن و تبلیغ کردن آلبومهایشان چند هفته قبل از انتشار نهایی آلبوم تشویق کنند.
انتهای پیام/