دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 13:27
در دویست و شصتمین جلسه شورای شهر عنوان شد

طلایی: راه‌اندازی 10 قلیان‌سرا در محدوده ولیعصر-انقلاب/ مواد فروشی معتادان با بساط‌گستری در خیابان تهرانپارس شرقی

نائب رئیس شورای شهر تهران با تشریح وضعیت نامناسب خیابان تهرانپارس شرقی از بساط‌گستری معتادان در این خیابان خبر داد و گفت: این افراد در دل این بساط‌گستری‌ها مواد مخدر نیز توزیع می‌کنند و عوامل سد معبر هم با این موضوع برخوردی ندارند.
کد خبر : 86120

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مرتضی طلایی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه در سال 83 به واسطه مشکلات ترافیکی نمایشگاه خیابان سئول شهردار وقت مقابل این نمایشگاه را مسدود کرد، اظهار کرد: این مشکل با وساطت نیروی انتظامی و آقای چمران مرتفع شد اما امروز باز هم می‌بینیم همزمان با نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب سه نمایشگاه دیگر به صورت همزمان در نمایشگاه‌های داخل شهر تهران از جمله سئول برگزار شده است. باید برای محل قبلی نمایشگاه‌های تهران فکری کنیم تا دیگر با مشکلات ترافیکی روبرو نباشیم.


وی با بیان اینکه اخیراً تحقیقی انجام داده و متوجه شدم در فاصله خیابان ولیعصر تا انقلاب که دانشگاه‌های امیر کبیر و چند واحد دانشگاهی آزاد وجود دارد 10 قلیان‌سرا نیز راه‌اندازی شده است، گفت: چگونه است که محیط‌های علمی را کتاب فروشی‌ها به این سرعت جمع می‌شوند و جای خود را به قلیان‌خانه می‌دهند؟ چرا کسی روی این موضوع کنترل ندارد؟ نیروی انتظامی و شهرداری نباید اجازه دهد اطراف محیط‌های علمی چنین اتفاقی بیفتد.


اداره بهاران و مراکز اتحاد به دست مردم باشد


طلایی با اشاره به بازدید هفته گذشته از محله حکیمیه با انتقاد از عملکرد شهرداری در خصوص عدم توجه به نیاز مردم در راه‌اندازی برخی پروژه‌ها، اضافه کرد: شهرداری بدون توجه به خواست مردم اقداماتی را انجام می‌دهد که پیامد آن اعتراضات مردمی است. پروژه‌های شهرداری بدون مطالعات کارشناسی و جانمایی دقیق اتفاق می‌افتد و به همین دلیل است که مجبور می‌شود برخی از پروژه‌ها را حتی با وجود هزینه‌های میلیاردی نیمه تمام رها کند.


وی با اشاره به ساخت محله‌ای تحت عنوان اتحاد در منطقه حکیمیه که مرکز کارآفرینی برای بازگشت کنندگان از اعتیاد است، توضیح داد: ساخت مراکز بهاران و اتحاد با اعتراضات مردمی همراه بوده است و حال اگر ما اداره آن را به دست پیمانکاران بسپاریم به مشکلات نیز اضافه می‌شود بنابراین بهتر است اداره آنها به دست هیأت امنای محل سپرده شود زیرا اگر شهرداری می‌خواهد در حوزه آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کند باید از هیأت امنای محلات نیز بهره‌ ببرد.


وضعیت خیابان‌های تهرانپارس شرقی از زبان طلایی


نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدش از خیابان تهرانپارس شرقی توضیح داد: ساعت 11 شب بود که به این خیابان رفتم، وانت بار میوه‌فروشی‌ها در این خیابان در کنار یکدیگر پارک کرده بودند و وضعیت نامناسبی را به وجود آورده است، اما این تنها مشکل این خیابان نبود بلکه در سراسر این خیابان بساط‌گسترهای معتادی را می‌دیدیم که اموال مسروقه خود را برای فروش گذاشته بودند. حال شما تصور کنید مردم می‌خواهند در این محله تردد هم بکنند. مسئولان ذیربط باید با این موضوع برخورد لازم را داشته باشند زیرا در قالب همین بساط‌گستری‌ها مواد هم توزیع می‌شود و گفته می‌شود عوامل سد معبر با این موضوع برخوردی ندارند و گویی زد و بندهایی صورت گرفته است. در زمین بازی در این محله چهار باب مغازه ساخته شده و شهرداری بعد از ساخته شدن آن مغازه‌ها می‌آید و جلوی آن نیوجرسی می‌گذارد. چرا در حین ساخت کاری انجام نمی‌دهد.


طلایی با انتقاد از عملکرد مأموران سد معبر اضافه کرد: آنها امور نظارتی خود را به درستی انجام نمی‌دهند و هیچ کارکردی از مأموران سد معبر خارج نمی‌شود. باید در این زمینه فکری صورت گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مرتضی طلایی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب