دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1402 - 14:19
با نزدیک بودن اربعین ۱۴۰۲ صورت می‌گیرد؛

افزایش ارائه خدمات در دفاتر الکترونیک قضائی/ شلوغی‌ها کاهش می‌یابد

افزایش ارائه خدمات در دفاتر الکترونیک قضائی  شلوغی‌ها کاهش می‌یابد
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به نزدیک بودن اربعین ۱۴۰۲ گفت: ارائه خدمات در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی افزایش می‌یابد.
کد خبر : 860646

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد کاظمی‌فرد در حاشیه بازدید سرزده از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تهران با بیان اینکه ارزیابی میدانی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی ادامه‌دار خواهد بود، اظهار کرد: بازدید از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با هدف ارزیابی عملکرد و آگاهی از وضعیت و کیفیت خدمات‌دهی دفاتر به مردم، به‌صورت هفتگی و بدون اطلاع قبلی از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی انجام خواهد شد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات دفاتر، شلوغی و ازدحام آن‌ها بوده که با اضافه شدن دفاتر جدید به‌زودی این مشکل مرتفع می‌شود، اظهار کرد: یکی دیگر از عوامل شلوغی دفاتر عدم استفاده مردم از خدمات خودکاربری و غیر حضوری است.

وی افزود: در حال حاضر برخی از خدمات قضائی دارای امکان خودکاربری و غیرحضوری بوده و مردم می‌توانند در منزل از این امکانات استفاده کنند.

کاظمی‌فرد با بیان اینکه خدمات در دفاتر خدمات الکترونیک قضائی افزایش می‌یابد، تاکید کرد: در بازدید از دفاتر، مردم در خصوص خودکاربری شدن برخی خدمات درخواست‌هایی داشتند این درخواست‌ها مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت و به‌زودی گزینه‌های جدید و متنوعی به صورت خودکاربری و غیرحضوری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تقویت می‌شود گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار داریم ارائه خدمات غیر حضوری در دفاتر است. این موضوع از ازدحام دفاتر کم می‌کند.  

وی افزود: ارائه خدمات به صورت سیار به سبد خدمات دفاتر در تهران اضافه شده است که به افرادی که امکان حضور در دفاتر نداند خدمت داده شود.

کاظمی‌فرد تصریح کرد: خدمت مشاوره ثبت و پیگیری امور در فضای مجازی به صورت غیرحضوری و به‌زودی به سبد دفاتر خدمات اضافه می‌شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در این بازدید ضمن گفت‌وگو با مردم و مسئولان دفاتر، دستورات لازم برای برطرف کردن مشکلات مطرح شده را صادر کرد و نسبت به برخی از مشکلات نیز که مربوط به خود دفاتر بود تذکرات لازم را داد.

سید محمد شفیعی، سرپرست معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی استان تهران از طریق کارشناسان واحد دفاتر خدمات قضائی خود مستمراً بر عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی استان نظارت داشته و در طول سال مکرراً به بازدید و سرکشی از این دفاتر می‌پردازد.

وی افزود: برخی از مشکلات از جمله ازدحام و شلوغی دفاتر نیازمند همکاری‌های بین بخشی و توسعه خدمات غیرحضوری بوده که امیدواریم به‌زودی محقق شود.

شفیعی گفت: در این بازدید‌ها ضمن گفت‌وگوی مستقیم و رودرو با مراجعان، مشکلات و مسائل بررسی و در خصوص رفع این مشکلات پیگیری‌های لازم انجام و دستورات مورد نیاز صادر می‌شود و امیدواریم خروجی این دیدار‌ها تسهیل بهره‌برداری مردم از خدمات الکترونیک قضائی و تسریع در امورشان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته