دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مسیر عشق...

اقامه نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور

اقامه نماز ظهر عاشورا در سراسر کشور
عاشقان و دلدادگان اهل بیت (ع)، ظهر امروز به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش در کربلا، نماز ظهر را به جماعت اقامه کردند.
کد خبر : 860333

به  گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با ظهر روز عاشورای حسینی، عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نماز ظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله(ع) در صحرای کربلا، به جماعت اقامه کردند.

از ساعات اولیه صبح امروز، دهم محرم‌الحرام مردم با عزاداری‌های خود در هیئت‌ها و خیابان‌ها حضور پیدا کردند و اشک ماتم ریختند و سپس نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

عزاداران حسینی در تهران نیز نماز ظهر عاشورا را در همه میادین اصلی اقامه کردند و یکی از این میادین، میدان شهید طهرانی مقدم بود که پس از عزاداری و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی نماز باشکوه جماعت در آن محل اقامه شد.

اقامه نماز در بقاع امامزادگان
 
بارگاه ملکوتی امامزادگان و بقاع متبرکه همانند حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم و حرم مطهر رضوی (ع) در مشهد مقدس نیز ظهر عاشورا پذیرای عزاداران حسینی برای اقامه نماز ظهر عاشورا شد.
 
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان نیز ظهر عاشورا با حضور در مصلای دانشگاه تهران، به جمع عزاداران حسینی در دانشگاه تهران پیوست.

در این مراسم محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد، بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت و سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران نیز همزمان با روز عاشورا با حضور در مصلای دانشگاه تهران، همراه با مردم و دانشگاهیان به اقامه عزا و سوگواری برای حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و خاندان و یاران با وفایش پرداختند.

مراسم سوگواری عاشورای حسینی امسال با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و با مرثیه‌سرایی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمدحسین حدادیان با حضور عاشقان حسینی در مصلای نمازجمعه دانشگاه تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته