دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با آنا: 

فرصت مطالعاتی استادان جوان در صنایع مختلف جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود

فرصت مطالعاتی استادان جوان در صنایع مختلف جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود
نائینی گفت: اعضای هیئت علمی جوان دانشگاه‌ها برای ارتقای رتبه نیازمند پژوهش‌های تحقیقاتی و ارتباط با صنایع هستند، جهاد دانشگاهی از حضور این افراد بااستعداد برای گذراندن فرصت مطالعاتی استقبال می‌کند. 
کد خبر : 860191

حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره برنامه‌های تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در راستای حل علمی نیاز‌های مناطق محروم اظهار کرد: هدف از تأسیس جهاد دانشگاهی فعالیت در راستای محرومیت‌زدایی است تا مشکلات کشور را شناسایی و آن‌ها را حل کند. 

وی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی و نظام پزشکی کار‌های بزرگی انجام داده و در زمینه کشاورزی به دنبال بذر‌های هیبریدی مفیدتر و رفع آفات و تولید محصولات بهتر و باکیفیت‌تر است. 

نائینی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به صورت گروه‌های جهادی در عرصه پزشکی سعی بر ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق محروم دارد و نتایج تحقیقات آن‌ها در حوزه‌های پیشگیری هم در این مناطق به صورت عملی اجرایی می‌شود و در اولویت است. 

رئیس جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: جهاد دانشگاهی همواره سعی می‌کند با تأسیس مراکز پزشکی خدمات رایگان و قیمت کمتری را در اختیار مناطق محروم قرار دهد تا افراد کم‌بضاعت به‌راحتی بتوانند مشکلات خود را حل کنند. 

نائینی گفت: جهاد دانشگاهی از محصولات مختلف شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها و واحد‌های فناور مانند بافت فرش، مباحث گلخانه‌ای، انرژی خورشیدی و ... جهت ارائه به مناطق محروم حمایت کرده است.

وی با اشاره به اولویت موضوع محوری در جهاد دانشگاهی گفت: اولویت جهاد دانشگاهی از ابتدا تکمیل پروژه‌های عقب‌مانده بوده است و در طی ۴۳ سال گذشته نیاز‌های مختلف نهاد‌های کشور را پاسخ داده است و بسیاری از فعالیت‌هایی که جهاد انجام داده را سایر ارگان‌ها انجام نداده‌اند. 

رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود اعلام کرده‌اند که مرحوم آشتیانی با تلاش و همت و تعهد و ایمان خود فعالیت‌هایی را به ثمر رسانده و گفته بود که نیرو‌های جوان جهاد دانشگاهی در زمینه سلول بنیادی فعالیت‌های قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشته‌اند و بنده به آن‌ها ایمان جدی دارم و می‌دانم که خروجی مناسبی کسب می‌کنیم و باید از آن‌ها حمایت شود. 

نائینی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در تمام حوزه‌ها به خصوص عرصه فناورانه مانند مته حفاری اقدامات خوبی را در راستای حل نیاز‌های کشور انجام داده است. 

وی با اشاره به تنظیم گری‌ها و سیاست‌های جهاد دانشگاهی در به ثمر رساندن حکمرانی آموزش عالی گفت: جهاد دانشگاهی بر اساس احساس وظیفه خود در ارزیابی وضعیت‌ آموزشی کشور برای کمک به آمایش آموزش عالی اعلام آمادگی کرده و در برخی از مسائل دستاورد‌های شگفت‌انگیزی کسب کرده است. 

رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت: در جلسه مشترک با وزارت علوم اعلام کرده‌ایم که می‌توانیم به امیدآفرینی دانشجویان، ارزیابی مراکز آموزشی و تحقیقاتی کمک کنیم و این موضوع را حتی با شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در میان گذاشته‌ایم.

نائینی تأکید کرد: اعضای هیئت علمی جوان دانشگاه‌ها جهت ارتقای رتبه نیازمند پژوهش‌های تحقیقاتی و ارتباط با صنایع هستند که صنایع و مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی مختلف در کشور از حضور این افراد بااستعداد برای گذراندن فرصت مطالعاتی استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته