دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

باید به ایجاد نگرش مثبت نسبت به زیباشناختی عفاف و حجاب اهتمام داشت

باید به ایجاد نگرش مثبت نسبت به زیباشناختی عفاف و حجاب اهتمام داشت
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد گفتمان مثبت و سازنده بین دانش‌آموزان، پاسخگویی مربیان و مبلغان به سوالات دینی آنان در جلسات پرسش و پاسخ، تبیین اهمیت و ضرورت عفاف، حجاب و حیا در کتب درسی و اهتمام به نگرش مثبت نسبت به زیباشناختی عفاف و حجاب در دستور کار است.
کد خبر : 860147

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری، اصغر باقرزاده در جلسه ستاد عفاف و حجاب به تشریح سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در ترویج عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: آشنایی دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا با مؤلفه‌های تعلیم و تربیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که وزیر آموزش و پرورش هم بر بهسازی نیروی انسانی و همچنین پیاده‌سازی سند تحول تأکید داشته و تحقق این دو موضوع را وعده داده است.

وی به مهم‌ترین راهبردهای آموزش و پرورش در ترویج و گسترش عفاف و حجاب پرداخت و هم عنوان کرد: ایجاد گفتمان مثبت و سازنده بین دانش‌آموزان، پاسخگویی مربیان و مبلغان به سوالات دینی آنان در جلسات پرسش و پاسخ، تبیین اهمیت و ضرورت عفاف، حجاب و حیا در کتب درسی و اهتمام به نگرش مثبت نسبت به زیباشناختی عفاف و حجاب در دستور کار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به اهمیت رعایت پوشش اسلامی همکاران در مدارس و فضاهای پرورشی اشاره و تصریح کرد: آموزش احکام شرعی به دانش آموزان با استفاده از چهره‌های علمی، مذهبی و ایثارگران در برنامه‌ها دیده شده است. 

جانشین ستاد عفاف و حجاب وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تبیین سبک زندگی ایرانی- اسلامی، غنی‌سازی اوقات فراغت،آموزش و ساماندهی معلمان و مربیان، برگزاری دوره‌های آموزشی، انجام مطالعات پژوهشی و پایش‌های علمی از رویکردها و برنامه‌های آموزش و پرورش در خصوص عفاف و حجاب است.

وی به اجرای مصوبات ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی در محورهای، مستندات ساختاری، آموزشی و معرفتی، فرهنگی و هنری، تبلیغی و ترویجی اشاره کرد و گفت: برای هر کدام از مصوبات۲۱ گانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در آموزش و پرورش متولی و مسئولی مشخص شده است.

باقرزاده خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش همواره دنبال ایجاد فضای امن و مناسب تربیتی است تا دانش‌آموزان در محیطی آرام و سالم در موقعیت‌های تربیتی قرار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته