دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1402 - 10:48

روزنامه‌های صهیونیست در واکنش به قانون جدید، سیاه‌پوش شدند

روزنامه‌های صهیونیست در واکنش به قانون جدید، سیاه‌پوش شدند
روزنامه‌های مشهور صهیونیستی در اعتراض به تصویب پیش‌نویس قانون «لغو برهان معقولیت»، صفحات اول خود را سیاه چاپ کردند.
کد خبر : 859897

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، تصویب پیش‌نویس قانون «لغو برهان معقولیت» در کنست رژیم صهیونیستی، واکنش منفی روزنامه‌های مشهور عبری‌زبان را در پی داشت تا آنجا که آنها ترجیح دادند به نشانه اعتراض، صفحات اول نسخه چاپی خود را سیاه منتشر کنند.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش‌نویس قانون لغو برهان معقولیت را در چارچوب لایحه تغییرات قضایی تصویب کرد.

این پیش‌نویس با ۶۴ رأی تصویب شد و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به آن رأی مثبت داد.

کنست در طول جلسه طولانی خود با اعتراض و فریاد‌های نمایندگان موافق و مخالف بر سر این پیش‌نویس، به تشنج کشیده شد.

کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» به دنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

پیش از این منابع خبری از تلاش‌های دقیقه نودی سران صهیونیست برای یافتن یک راه حل میانه بین موافقان و مخالفان لایحه تغییرات قضایی خبر داده و گفته بودند که این احتمال وجود دارد که ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو ملاحظات ائتلاف اپوزیسیون در پیش‌نویس قانون لغو برهان معقولیت را لحاظ کرده و آن را به صورت تعدیل شده تصویب کند و بررسی بقیه مفاد لایحه تغییرات قضایی نیز به تعویق بیفتند، اما این پیشنهاد به جایی نرسید.

تصویب این قانون در حالی صورت گرفت که معترضان به لایحه تغییرات قضایی در خیابان‌های اطراف کنست تظاهرات کردند.

منابع خبری گزارش دادند که در پی تصویب این پیش‌نویس، بورس رژیم صهیونیستی به‌شدت سقوط کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب