دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1402 - 11:06

لاپید: کابینه «نتانیاهو» شکست‌خورده‌ترین کابینه اسرائیل است

لاپید: کابینه «نتانیاهو» شکست‌خورده‌ترین کابینه اسرائیل است
رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، با اشاره به ناکامی و عدم محبوبیت کابینه «بنیامین نتانیاهو» ابراز امیدواری کرد که سال آتی شاهد روی کار آمدن کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی باشیم.
کد خبر : 863267

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سما، «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در سخنانی تاکید کرد که کابینه راست‌گرای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی، از همان آغاز در پیشبرد امور سیاسی، امنیتی، اقتصادی و آموزشی ناکام بوده است.

به گفته لاپید که خود برای مدتی کوتاه عهده‌دار سمت نخست وزیری رژیم صهیونیستی بود، منطقی نیست فردی که با پرونده قضائی (به اتهام فساد مالی)‌ مواجه است، مسئولیت این رژیم را برعهده بگیرد.

لاپید تاکید کرد که کابینه نتانیاهو شکست‌خورده‌ترین کابینه رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس است (۷۵ سال پیش) و ابراز امیدواری کرد که سال آینده شاهد روی کار آمدن کابینه جدید باشد.

لاپید اخیراً نیز به شدت به نتانیاهو حمله و او را به آسیب رساندن به کارایی دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی متهم کرده است.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی همچنین سخنان نتانیاهو درباره حفظ کارایی ارتش این رژیم را «تلاش شرم آور و بزدلانه» وی برای فرار از مسئولیت و سرزنش ارتش و فرماندهان اسرائیل توصیف کرد.

وی همچنین به تاثیرات منفی عملکرد کابینه نتانیاهو بر وضعیت امنیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که این وضع نتیجه مستقیم کودتای ویرانگری است که کابینه نتانیاهو آن را فرماندهی کرده است.

لاپید افزود: اگر توانمندی ارتش و آمادگی برای مقابله با چالش‌های امنیتی، برای نتانیاهو و کابینه‌اش اهمیت داشت، وی باید از قانونگذاری‌هایی که تاثیر منفی بر زیرساخت‌های اقتصادی و اجتماعی اسرائیل می‌گذارد، دست بکشد.

منظور وی اصلاحات قضائی مورد نظر کابینه تل‌آویو است که طی ماه‌های اخیر موجب ناآرامی و اعتراض‌های خیابانی گسترده شده و شکاف اجتماعی عظیمی را میان طرفداران و مخالفان نتانیاهو ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته