دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1402 - 11:34
با ابلاغ مصوبه مجلس؛

سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات مجلس را با قانون جدید برگزار می‌کنیم

سخنگوی شورای نگهبان: انتخابات مجلس را با قانون جدید برگزار می‌کنیم
سخنگوی شورای نگهبان گفت: با تدبیری که امروز در مجلس صورت گرفت، شرایطی داریم که امیدواریم زمینه اجرایی شدن اصلاحیه قانون انتخابات فراهم شود.
کد خبر : 859520

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی درباره اصلاح صورت گرفته در مجلس درباره طرح اصلاح قانون انتخابات، گفت: بحث اصلاح قانون انتخابات سال‌هاست مطرح بود و مجلس شورای اسلامی از سال گذشته طرح اصلاح قانون انتخابات را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: این طرح شامل ۵۷ ماده است که نسبت به ۵۶ ماده آن هیچ اختلاف‌نظری وجود نداشت و تنها اختلاف نظر صرفا نسبت به بحث برگزاری انتخابات تناسبی در شهر تهران بود که هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نسبت به این ماده مصوبه ایراداتی داشت.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: امروز مجلس شورای اسلامی این بند اختلافی را حذف کرد که با تدبیر صورت گرفته، شرایطی داریم که امیدواریم زمینه اجرایی شدن اصلاحیه قانون انتخابات فراهم شود.

طحان‌نظیف بیان کرد: با طی تشریفات قانونی و ابلاغ این مصوبه می‌توان امیدوار بود که بتوان انتخابات پیش رو را با قانون جدید و به روزرسانی شده، برگزار کرد.

وی گفت: براساس این اصلاحیه، این مصوبه از زمان تصویب لازم‌الاجراست و تشریفات ابلاغ این مصوبه طی شود می‌توانیم شاهد اجرایی‌سازی آن باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته