دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1402 - 11:57

برنامه‌های ستاد اربعین کانون پرورش برای روز‌های معنوی محرم و صفر اعلام شد

برنامه‌های ستاد اربعین کانون پرورش برای روز‌های معنوی محرم و صفر اعلام شد
برنامه‌های «ستاد اربعین» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای بهره‌گیری از روز‌های معنوی محرم و صفر سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
کد خبر : 858901

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با فرارسیدن روز‌های سالگرد شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش، گوشه‌ای از برنامه‌های «ستاد اربعین» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌های کل استان‌ها اعلام شد.

این ویژه‌برنامه‌ها با هدف بهره‌مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان، آگاهی‌بخشی و آشنایی و ترویج سبک زندگی اسلامی، انتقال محتوا و پیام محرم و اربعین حسینی از طریق تولید و نشر محتوا در قالب‌های مختلف، نقش‌آفرینی موثر در حوزه رسانه و فضای مجازی با موضوع محرم و اربعین حسینی و ایجاد گرایش و تعلق در بین کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

محرم یادآور بزرگ‌ترین حماسه تاریخ است. حماسه‌ای در ستایش آزادگی. در ستایش رشادت؛ و کربلا صحنه نمایش رویارویی ابدی حق و باطل. حماسه کربلا، در دامنه چهره‌های بزرگ و تاریخ‌سازش و در سایه نام بلند سیدالشهدا (ع)، نام‌های مقدسی از کودکان و نوجوانان نیز حضور دارند. مثل حضرت قاسم، حضرت عبدالله‌بن‌حسن، حضرت رقیه، حضرت علی‌اصغر. محرم این‌گونه وجهی تاریخ‌ساز و تربیتی نیز در حوزه کودک و نوجوان بر دوش خود دارد و همچون الگویی انسان‌ساز در دورنمای حرکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

بر همین اساس «ستاد اربعین» کانون برنامه‌های ویژه‌ای همچون گردهمایی کودکان عاشورایی ۶ تا ۱۲ سال به طور هم‌زمان در استان‌ها، نشست‌های تخصصی هنری و ادبی با عنوان «هنگام باران»، برگزاری نمایشگاه عکاسی و نقاشی با عنوان «محرم از نگاه اعضا»، تولید محصولاتی مانند «پوستر، نماهنگ، تیزر، موشن‌گرافی و...» و برپایی سوگواره‌ها و مهرواره‌های فرهنگی ملی و منطقه‌ای تدارک دیده است.

همچنین نشست‌های تخصصی با موضوع فلسفه محرم و اربعین، برپایی ایستگاه‌ها و موکب‌های ویژه عزاداری کودکان و نوجوانان، مهرواره ادبی زائر، همایش قصه‌های کربلایی، مهرواره عکاسی «به تو از دور سلام»، برپایی ایستگاه‌های ادبی با عنوان دل‌نوشته به کوچک‌ترین سرباز عاشورا، رادیو نوجوان، نمایشگاه سوگواران حسینی، تولید و اجرای سرود و نماهنگ‌های عاشورایی، نمایشگاه کتاب ایستاده بر خاک، مهرواره قصه‌های عاشورایی، انتشار فراخوان‌های فرهنگی، هنری و ادبی، ویژه‌برنامه‌ی سوگ خورشید و... از جمله برنامه‌های است که در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته