دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1402 - 10:40
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

دهقانی: کنسرسیوم تولید هواپیمای تجاری تشکیل می‌شود

دهقانی: کنسرسیوم تولید هواپیمای تجاری تشکیل می‌شود
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری از تشکیل کنسرسیوم بین‌المللی برای تولید هواپیمای تجاری با حضور ایران خبر داد.
کد خبر : 858860

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران، از برگزاری جلسات کارگروه ساخت هواپیمای تجاری با محوریت معاونت علمی و ارسال مصوبات به رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: در این جلسات تصمیم گرفته شد که کنسرسیوم بین‌المللی هوایی با حضور کشورهای همراه ایران تشکیل شود تا بتوانیم در بخش‌هایی که توانمندی ویژه‌ای داریم و حجم کم و ارزش بالایی تولید می‌کنیم، فعالیت کنیم. 

وی افزود: باید در کنسرسیوم بین‌المللی ۲۰ درصد از سهم تولید هواپیماهای تجاری را داشته باشیم.  

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به ثبت ۱۳۸۰  فرصت بورسیه صنعتی در دفترچه کنکور برای شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی، اظهار کرد: این شروع جذب دانشجو با در نظر گرفتن کار و آموزش در حین تحصیل است.

دهقانی فیروزآبادی همچنین درباره خانه‌های فناوری و نوآوری ایران در کشورهای خارجی نیز، گفت: این خانه‌ها در واقع سفارتخانه‌های تخصصی برای رایزنی‌های علمی و فناورانه به منظور توسعه همکاری‌ها در این زمینه است. 

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه دانش‌بنیان‌ها، اظهار کرد: با توجه به حمایت رهبرانقلاب و دیگر مسئولان کشور از این حوزه، اکنون فصل اقتصاد دانش‌بنیان‌هاست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حال حاضر در معاونت علمی رئیس‌جمهور به سه حوزه، علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان توجه داریم، افزود: اقتصاد یعنی عرضه محصول و یافتن مشتری و تا وقتی نتوان از مرزهای خود خارج شد، نمی‌توان در این حوزه به شکوفایی رسید.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه سیاست همکاری‌های بین‌المللی، فروش کالا و خدمات دانش‌بنیان، جزء برنامه‌های اصلی و محوری دولت است گفت: سفرها و ارتباطات خارجی هم در راستای اجرایی شدن همین برنامه انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته