دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علمی مطرح کرد؛

وصل جهاددانشگاهی به زیست بوم علم و فناوری از طریق دانشگاه علم و فرهنگ

وصل جهاددانشگاهی به زیست بوم علم و فناوری از طریق دانشگاه علم و فرهنگ
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: دانشگاه علم. فرهنگ می‌تواند یک درگاه بزرگ برای وصل جهاددانشگاهی به زیست بوم علم و فناوری باشد.
کد خبر : 841613

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در بازدید از دانشگاه علم و فرهنگ گفت: باور دارم که جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با شاخصه‌های دولتی و خصوصی راه حلی خوش فکرانه بوده که بتواند در اقتصاد کشور کار‌های بزرگی انجام دهد. 

وی افزود: جهاد دانشگاهی یک ظرفیت در جمهوری اسلامی ایران است که کمتر دیده شده، اما به صورت ویژه مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است. افراد جهاد پرانرژی، کم توقع و پرکار بوده اند که این مزیت ویژه است.

وی در خصوص دانشگاه علم و فرهنگ متعلق به جهاد دانشگاهی گفت: این دانشگاه یک دانشگاه غیرانتفاعی است که در بعضی حوزه‌ها از دانشگاه‌های دولتی کم ندارد بلکه توانمندتر هم هست. در این دانشگاه اساتید جوانی حضور دارند که شاخص بوده و حتی جزء دانشمندان یک درصد نیز هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی برای این دانشگاه که سردسته دانشگاه‌های غیرانتفاعی است صورت گیرد که به مرحله رشد و توسعه برسد.

وی تاکید کرد:دانشگاه علم و فرهنگ می‌تواند یک درگاه وصل جهاد دانشگاهی به زیست بودم علم و فناوری باشد.
شاید این وصل کمی دشوار به نظر برسد، اما باید یک مدل اقتصادی- ماموریتی وجود داشته باشد تا این حلقه اتصال بوجود آید.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا به نظر می‌رسد که باید بسته ماموریتی – اقتصادی برای جهاد دانشگاهی تعریف کنیم تا جذابیتی برای جذب به دانشگاه علم و فرهنگ وجود داشته باشد تا اعضای هیئت علمی بتوانند برای ایجاد جریان سازی در دانشگاه فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه ژاپن کشوری است که تاریخ دارد، اما اقلیم ندارد گفت: ۱۰ درصد GDP این کشور به اقتصاد خلاق اختصاص داده، اما ما درایران برای این منظور کمتر از ۳ درصد اختصاص داده ایم واین قابل تامل است.
وی با اشاره به پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی افزود: این پارک، زیرساخت فیزیکی لایق و قابلی ندارد. وقتی از پارک حرف می‌زنیم یعنی زیست بوم زندگی؛ این پارک باید با الگوبرداری از پارک فناوری پردیس که با همکاری معاونت علمی، جهاددانشگاهی، وزارت راه و شهرسازی و... شکل گرفته، توسعه یابد و محوریت پیگیری برنامه برعهده جهاد باشد.

وی با بیان اینکه معاونت علمی نمی‌تواند به صورت مستقیم به پارک و دانشگاه زیرمجموعه جهاد دانشگاهی کمک کند افزود: باید برنامه ریزی شود تا با محورمیت مدیریتی جهاد دانشگاهی، مدل الگویی پارک فناوری پردیس در پارک جهاد دانشگاهی پیاده سازی شود.
ویفت: هدف معاونت علمی این است که به جای کار کوچک کردن انجام کار‌های بزرگ با افراد بزرگ را در اولویت دارد.
ترجیح میدم زیست بوم جهاد با یک مجموعه طرف باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته