دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

احمدی‌صدر: مراکز بهاران به جایی برای کاسبی تبدیل شده بود

احمدی‌صدر: مراکز بهاران به جایی برای کاسبی تبدیل شده بود
مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: به جای اینکه در مراکز بهاران به مسئله توانمندسازی بهبود یافتگان از اعتیاد توجه شود، این مراکز در طول ۴ تا ۵ سال اخیر به جایی برای کاسبی عده‌ای در حوزه آسیب تبدیل شده بودند.
کد خبر : 858438

احمدی‌صدر مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: آن رویکردی که مراکز بهاران قرار بود در توانمندسازی بهبود یافتگان از اعتیاد داشته باشند، در طول ۴ تا ۵ سال اخیر دنبال نشد.

وی اضافه کرد: مراکز بهاران در طول سال‌هایی که گفته شد به ملک یک عده برای کاسبی تبدیل شده بود و اصلا در آن مراکز، بهبود یافتگان توانمند نمی‌شدند و این مسئله مورد توجه قرار نگرفته بود.

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: ما در دوره جدید مدیریت شهری مراکز بهاران قبلی را با رویکردی جدید به مراکز پویش تغییر و شکل جدیدی به آن دادیم و این مراکز به عنوان مراکز توانمندسازی بهبود یافتگان از اعتیاد و معتادان متجاهر بهبود یافته مورد استفاده قرار می‌گیرند.

احمدی‌صدر در ادامه تأکید کرد: از آنجا که مراکز بهاران به جایی برای کاسبی تبدیل شده بودند، در حال حاضر چیزی دیگر به عنوان مراکز بهاران سابق نداریم و مراکز پویش جایگزین آن‌ها شدند.

وی یادآور شد: ما هم اکنون به ازای هر واحد مرکز نگهداری یاور شهر، یک مرکز پویش فعال هم داریم و آمار مراکز پویش و مراکز یاور شهر در حال حاضر به ۹ مرکز می‌رسد، اما به جز این مراکز بیش از ۲۲ مرکز کارآفرینی داریم که در واقع مراکز فوق به کارآفرینی و ایجاد شغل برای معتادان بهبود یافته اقدام کرده‌اند.

مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به اینکه گفته می‌شود ملک برخی از مراکز بهاران سابق فروخته شده‌اند، تصریح کرد: مسئله فروش ملک مراکز بهاران که می‌گویند فروخته شده‌اند صحت ندارد، بلکه تنها کاربری آن‌ها تغییر کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته