دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دیدار مدیرکل صداوسیمای سیستان با دانشگاهیان مطرح شد؛

از راه‌اندازی مدرسه معارف اسلامی با برند سعادت تا ایجاد نخستین سایت مطالبه‌گری

از راه‌اندازی مدرسه معارف اسلامی با برند سعادت تا ایجاد نخستین سایت مطالبه‌گری
مدیرکل صداوسیمای سیستان و بلوچستان و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد زاهدان با اشاره به راه‌اندازی مدرسه معارف اسلامی با برند سعادت عنوان کردند که ایجاد نخستین سایت مطالبه‌گری از اقدامات ویژه بوده است.
کد خبر : 858362

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا کیخا مدیرکل صداوسیمای استان سیستان و بلوچستان در دیدار با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با معرفی این سازمان به عنوان نهاد مطالبه‌گر گفت: نخستین سایت مطالبه‌گری در استان سیستان و بلوچستان را صداوسیما راه‌اندازی کرد، البته مطالبه‌گری باید داده و اطلاعات داشته باشد.

وی به شأن دانشجو از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: مطالبه‌گری در شأن دانشجوست، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «بروید عدالت را مطالبه کنید من پشتیبان شما هستم اگر اشتباه کردید عذر‌خواهی کنید اگر مطالبه کردید، نقد کردید گوش کن و اگر پذیرفتی که نقد وارد نیست عذرخواهی کن.»

مدیرکل صداوسیمای استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه در جامعه از دیدگاه امام خمینی(ره) تأکید کرد: امام خمینی(ره) دانشگاه را مبدأ تحول جامعه می‌داند، یعنی در هر تحول مثبت و منفی مبدأ دانشگاه خواهد بود و نگاه امام راحل و رهبری در این مورد یکسان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان هم در این دیدار به معرفی و پیشرفت واحد زاهدان پرداخت و ادامه داد: این دانشگاه مسیر رشد و بالندگی خود را از زمان تأسیس در سال ۱۳۶۱ آغاز و طی کرد و در حال حاضر با ۶ واحد دانشگاهی، دو مرکز و ۲۶ پردیس آموزشی دارای حدود ۳۴ هزار دانشجو،۲۷۰ عضو هیئت علمی و 500  کارمند دارنده تمام مجموعه‌ها و رشته‌های مختلف است.

مسعود اکبری‌زاده افزود: با دو وزارتخانه علوم در رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی و بهداشت در رشته‌های علوم پزشکی شامل پرستاری و مامایی و علوم آزمایشگاهی، بهداشت و یک رشته پزشکی تخصصی/پزشکی عمومی تعامل داریم.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه به آمار مدارس سما اشاره کرد و گفت: در این استان ۲۲ مدرسه سما داریم و در این مدارس بیش از ۴ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از افتخارات حوزه معاونت سما، راه‌اندازی نخستین مدرسه معارف اسلامی با برند سعادت در کشور هستیم که در زابل فعال است، امیدواریم مدرسه دومی که ویژه خواهران است به‌زودی راه‌اندازی شود.

اکبری‌زاده در ادامه توضیح داد: این مدارس توسط خیریه اداره می‌شود و بدون دریافت شهریه و با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) و حمایت امام جمعه شهرستان زابل فعال است.

وی افزود: اسکان و تحصیل این دانش‌آموزان به صورت رایگان است و آمار دانش‌آموزان مدرسه بیش از ۴۰ نفر است که امیدواریم با راه‌اندازی مدرسه دخترانه در مرحله دوم پذیرش به آمار این مدارس افزوده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه به بخشنامه جذب هیئت علمی وابسته اشاره کرد و گفت: با توجه به تدبیر و بازنگری در شیوه جذب استادان شاید واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از مهرماه استاد حق‌التدریس نداشته باشد و هیئت علمی وابسته که دانشجوی دکتری و دارای توانمندی علمی باشند جذب کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به اهمیت امور فرهنگی پرداخت و اضافه کرد: برگزاری نهمین همایش ملی «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» را پیش رو داریم و این همایش به میزبانی واحد سراوان برگزار خواهد شد.

اکبری‌زاده تأکید کرد که دیگر همایشی که امسال برای برگزاری پیگیر دریافت مجوز از سازمان هستیم، همایش «سبک زندگی و مدیریت شهید قاسم سلیمانی» نام دارد.

وی گفت: این همایش با محور‌های مناسب در کشور به دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان واگذار شده، امیدواریم با کمک دستگاه‌های ذیربط به ویژه صدا و سیما در برگزاری این همایش‌های فرهنگی نقش مطلوبی در شناساندن ارزش‌های انقلاب داشته باشیم.

در پایان از سوی سازمان صدا و سیمای استان به جهت همکاری و تعامل دانشگاه با این نهاد از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته