پرداخت صرف به دانش نظری محکوم به شکست است/ پیادهسازی موفق پزشکی در علوم تربیتی
به گزارش خبرنگار گروه آمورش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین همایش مهار تورم و رشد تولید بهمنظور بررسی مشکلات و جایگاه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اصناف و شبکه توزیع، نقش محصولات کشاورزی در نحقق شعال سال و نقش حاکمیت در تسهیل و رفع موانع تولید در سالن آمفی تئاتر دکتر سلطانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تشکیل شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در این همایش اظهار کرد: سه اجلاسیه تخصصی را قبل از اجلاس اصلی که در دیماه با حضور رئیس مجلس و شخصیتهای کشوری از دفتر ریاست جمهوری برگزار خواهد شد برنامهریزی کردیم.
محمدرضا دهقانی اشکذری با اشاره به نخستین نشست در 6 خردادماه یادآور شد: چهار میزگرد تخصصی برنامهریزی کردیم و جایگاه تولیدکنندگان، راهکارهای مردمی کردن اقتصاد، نقش دانشگاهیان در تحقق رشد تولید و مهار تورم و جایگاه حاکمیت در تسهیل و افزایش تولید بررسی شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: جمعبندی اجلاس قبلی نتایجی را در برداشت که شامل بازبینی قوانین بهعنوان مانع اصل در تحقق شعار سال اعم از قواینن مالیاتی، تأمین اجتماعی تا صادرات، پایدار نبودن تسهیلات و تأمین مالی بانکها، سیاسی بودن اقتصاد، عدم پیشبینی آینده و هوش مصنوعی بهعنوان فاکتور تغییردهنده است.
دهقانی اشکذری با اشاره به اینکه امروز به واسطه هوش مصنوعی نمیتوان مانند قبل رفتار کرد، بیان کرد: دانشجویان پیش از استاد سؤالشان را از هوش مصنوعی میپرسند و اگر استاد پاسخ اشتباه داد در چند ثانیه اشتباهش را به او گوشزد خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه صرفاً پرداخت به دانش نظری محکوم به شکست است، توضیح داد: تنها مزیت دانشگاه ارتباط مؤثر و تعاملی است که در هوش مصنوعی وجود ندارد.
این استاد دانشگاه افزود: آمارها بیانگر این است که امروز در کشورهای پیشرفته بیش از ۲۳ درصد مردم از ویزیت مجازی استفاده کردهاند و ۱۷ درصد پزشکان دنیا بهخصوص در کشورهای توسعهیافته وارد این حوزه شدهاند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد توضیح داد: اگر تغییرات را درنیابیم محکوم به شکست هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با انتقاد از تئوری بودن مباحث درسی عنوان کرد: پزشکی بهدلیل گذراندن دوسال تئوری در دانشگاه و کار اجرایی در فضای بالینی موفقترین مدل آموزش در کشور است.
دهقانی اشکذری با اشاره به تجربه پیادهسازی موفق پزشکی در علوم تربیتی در دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: در پزشکی عرصه عملی بالینی است و در علوم تربیتی میدان را داریم و دانشجویی که خواستار معلم شدن است، معلمی را ترم اول با حضور در مدرسه آموزش خواهد دید.
وی با اشاره به پیوند صنعت با دانشگاه متذکر شد: دانشجوی رشته مهندسی باید دروس خود را در کارخانه فرا گیرد، همانگونه که تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد با کسب مدالهای بینالمللی ظرفیت این را دارد که مشکلات صنعت را رفع کند و پروژههای ما در ساخت بازوهای رباتیک در شرکت الکتروکویر یزد و معدن چادرملو بیانگر این توانایی است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین شعار سال توسط نخبگان و دانشگاهیان گفت: کاربرد آموزش برای رفع مشکلات است و نخبگان دانشگاهی این توانایی را دارند که برخلاف تصور حاکم که افزایش تولید موجب زیاد شدن تورم میشود، با مدیریت تولید و کم کردن هزینهها تورم را مهار کنند و این خود نشان از هوشمندانه بودن شعار سال است.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری یزد هم به اقدامات سازمانهای مرتبط در تهیه بستههایی در زمینه تنظیم بازار و برخورد با گرانفروشی اشاره کرد.
محمدعلی شاهحسینی اعلام کرد: صنایع بزرگ استان یزد براساس مصوبه ملزم شدند حسابهای خود را در راستای سرمایهگذاری به استان یزد انتقال دهند.
انتهای پیام/