دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

داداش‌زاده: استقلال از جمع مدعیان قهرمانی خارج شده است/ سقف قرارداد در فوتبال ایران معنی ندارد

داداش‌زاده: استقلال از جمع مدعیان قهرمانی خارج شده است  سقف قرارداد در فوتبال ایران معنی ندارد
پیشکسوت سرخابی گفت: استقلال از جمع مدعیان قهرمانی خارج شده و سپاهان، پرسپولیس و تراکتور مدعیان اصلی قهرمانی هستند.  
کد خبر : 858192

بهزاد داداش زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه عملکرد کدامیک از مدعیان قهرمانی لیگ برتر را بهتر از سایرین می‌بیند،‌ اظهار داشت: در صدر تیم‌های لیگ برتری استقلال و پرسپولیس هستند و نقل و انتقالات این دو تیم از سایر تیم‌ها مهم‌تر است چون در خارج از تهران هم هواداران زیادی دارند و البته که در خارج از کشور هم این دو تیم طرفداران زیادی دارند. در فصل نقل و انتقالات پرسپولیس از استقلال بهتر عمل می‌کند چون در پرسپولیس برخلاف استقلال هرج و مرج دیده نمی‌شود. 

تیم‌های صنعتی از استقلال و پرسپولیس موفق‌تر عمل کرده‌اند

وی ادامه داد: اینکه می‌بینید مقابل ساختمان باشگاه استقلال و وزارت ورزش و جوانان هواداران تجمع می‌کنند چون آن‌ها درک می‌کنند که تیم‌شان از سایر رقبا به خصوص پرسپولیس عقب افتاده و حتی با وجود اعلام نگرانی‌ها به اندازه کافی توجه نمی‌شود بلکه در روی همان پاشنه می‌چرخد. استقلال در حال حاضر اسیر مشکللات مدیریتی است و تازه هیئت مدیره این تیم تکمیل شده،  جواد نکونام و علی خطیر هم قربانی می‌شوند. یک تیم با بدهی۷۰۰ میلیارد تومانی را به آن‌ها داده‌اند. سمیعی هم گفته تا ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی فصل قبل پرداخت نشود امکان ثبت قرارداد نیست. تیم‌های صنعتی موفق‌تر از استقلال و پرسپولیس عمل کرده‌اند، البته پرسپولیس توانسته اسکلت‌بندی فصل قبل را حفظ کنند ولی استقلال با از دست دادن محمد محبی و مهدی قائدی در شرایطی بدتر از قبل قرار دارد. 

بازیکنان گران‌تر از حد مجاز هستند

پیشکسوت سرخابی خاطرنشان کرد: هواداران بیش از همه آسیب می‌بینند چون با احساسات آنها بازی می‌شود. تنها کاری که صورت می‌گیرد تا جایی که امکان دارد کمک می‌شود تا پرسپولیس هم مانند استقلال کمتر از امکانات بهره‌مند شود. به عنوان مثال اردوی ترکیه پرسپولیس لغو شد چون استقلال در شرایطی نبود که بتواند به اردوی خارج از کشور برود. اخبار کذب در مورد اینکه تیم رقیب هم بیشتر پول گرفته بر روح و روان هواداران اثر می‌گذارد و باعث درگیری آنها در فضای مجازی یا هر جای دیگری می‌شود. یک واقعیتی که وجود دارد رخنه کردن دلال‌ها در تیم‌های بزرگ است و آنها بازیکنان مدنظر خود را با تحت تأثیر قرار دادن مدیران پیش می‌برند. بازیکنان گران‌تر از حد مجاز هستند و باشگاهی مثل استقلال که جا مانده هم زیر فشار شدید طرفداران خود است که باید هر طور شده پول تهیه شود تا بتوانند بازیکنان خوبی را خریداری کنند.

نکونام حس کرده روزنه‌ها بسته شده است

وی در مورد اینکه به نظرش کدام تیم در یارگیری بهتر از سایر مدعیان عمل کرده، عنوان کرد: تراکتور از همه موفق‌تر بوده، بعد سپاهان و در ادامه پرسپولیس بهترین یارگیری را داشته‌اند. هنوز هم پرسپولیس باید ذخیره مطمئنی برای بیرانوند جذب کند، دفاع چپ و مهاجم شش‌دانگ هم باید جذب شود. استقلال اصلاً روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و نمی‌توان روی این تیم حساب کرد. از روزهای اوجش فاصله دارد و سال بدی در انتظار این تیم است. پرسپولیس هم در حاشیه امنیت نیست ولی وقتی جواد نکونام از مشکلات بی‌سابقه تیمش می‌گوید بدون شک حس کرده تمامی روزنه‌ها را به روی تیمش بسته‌اند. استقلال از جمع مدعیان قهرمانی خارج شده و سپاهان، پرسپولیس و تراکتور مدعیان اصلی قهرمانی هستند. 

سقف قرارداد اصلاً معنی ندارد

داداش زاده در مورد ورود سازمان بازرسی کشور به قانون سقف بودجه باشگاه‌های لیگ برتری در زمان ثبت قراردادها با تشکیل کمیته ویژه در سازمان لیگ عنوان کرد: فدراسیون فوتبال با گذاشتن چنین قانونی عملاً کاری کرد تا شفافیت وجود نداشته باشد. سقف قرارداد اصلاً معنی ندارد. به خاطر ثبت قرارداد قطعاً در مبالغی که در سازمان لیگ ثبت می‌شود تمامی جوانب رعایت خواهد شد اما اینکه در پشت پرده چه توافقی شده بر همگان پوشیده است. در گذشته هم چنین تصمیمی گرفته شد اما به نتیجه نرسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته