دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 08:46
در گفت‌و‌گو با آنا؛

محمود افشاردوست: مهم شناخت ضعف و قوت تیم ملی والیبال بود نه نتیجه/ فردا ترکیب نهایی مشخص می‌شود

دبیر فدراسیون والیبال گفت: تیم ملی به بازی تدارکاتی نیاز داشت و هدف ما هم برد و باخت نبود بلکه به دنیال شناخت نقاط و قوت ضعف بودیم.
کد خبر : 85814

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره دو بازی تدارکاتی تیم ملی ایران با فرانسه گفت: «هدف تیم ملی در این بازی برد و باخت نبود بلکه تیم در آستانه المپیک ریو به این بازی‌های تدارکاتی نیاز داشت تا نقاظ ضعف و قوت خود را بشناسد.»


وی افزود: «تیم فرانسه یکی از تیم‌های برتر دنیاست و رویارویی با قهرمان اروپا کار سخت و دشواری بود اما همه هدف ما این بود که بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند و آمادگی خوبی برای المپیک پیدا کنند.»


افشاردوست با بیان اینکه در این بازی فشار زیادی به بازیکنان آمد، اظهار کرد: «بازیکنان هنوز به آمادگی کامل نرسیده بودند و با توجه به تمرینات سخت و فشرده‌ای که در تهران داشتند کامل استراحت نکرده بودند. کادرفنی باید فشار تمرینات را آرام و پیوسته کم می‌‌کرد اما متاسفانه با کمبود وقت مواجه بود. در هر حال برای ما این بازی تنها حکم این را داشت که بازیکنان نقاط قوت و ضعف خودشان را بشناسند. به طور کلی با وجود اینکه در هر دو بازی نتیجه را واگذار کردیم اما از بازیکنان و کادر فنی رضایت داریم.»


وی با بیان اینکه فدراسیون هم از عملکرد لوازنو رضایت دارد،خاطرنشان کرد: «این بازی خوب بود و برای ما نتیجه ملاک نبود. من با لوزرانو هنوز صحبتی نکردم اما گویا خودش هم از روند بازی بازیکنان رضایت داشت و تنها مشکل زمین سالن والیبال بود که کمی آنها را اذیت کرده بود زیرا بازیکنان دچار کمر درد و زانو درد شده بودند. همچنین نبود شهرام محمودی و فرهاد قائمی به دلیل مصدومیت کمی بازیکنان را به دردسر انداخت.»


دبیر فدراسیون والیبال خاطر نشان کرد: «تیم فرانسه حریف قدرتمندی بود. آنها منظم و دقیق بازی می‌کنند و تکنیک‌های خوبی در جریان بازی دارند. برای کادر فنی مهم این بود که نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند.»


افشاردوست همچنین در مورد ترکیب تیم برای رقابت های المپیک گفت: «روز چهارشنبه جلسه‌ای با اعضای کارد فنی خواهیم داشت و در مورد نفرات نهایی به جمع‌بندی می‌رسیم. تیم ملی جمعه به توکیو سفر می‌کنند و آز انجا به ژاپن می‌روند تا دو مسابقه تدارکاتی دیگر با چین و لهستان داشته باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب