دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1402 - 13:23

سرکوب تظاهرات سراسری علیه نتانیاهو و بازداشت ۴۲ معترض

سرکوب تظاهرات سراسری علیه نتانیاهو و بازداشت ۴۲ معترض
درگیری میان پلیس رژیم صهیونیستی و معترضان به تصویب بند اصلی لایحه جنجالی اصلاحات قضائی به خشونت کشیده شد و دست‌کم ۴۲ معترض بازداشت شدند.
کد خبر : 857526

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعتراض‌ها در سراسر فلسطین اشغالی که از صبح امروز به دلیل تصویب بند اصلی لایحه جنجالی موسوم به «اصلاحات قضایی»، تشدید شده، به خشونت کشیده شد. 

در نشست شب گذشته کنست، بندی با هدف از بین بردن امکان تصمیم گیری دستگاه قضایی در خصوص «میزان معقولانه بودن» تصمیمات دولت، تصویب شد. 

نشست کنست در فضایی متشنج برگزار شد و صد‌ها نفر از معترضان به این لایحه خود را به ساختمان کنست رسانده‌بودند و در بیرون از صحن کنست، با نیرو‌های امنیتی درگیر بودند. شماری نیز موفق شدند وارد ساختمان پارلمان رژیم صهیونیستی شوند که نیرو‌های امنیتی با توسل به زور، آن‌ها را بیرون کردند. با این وجود ۶۴ عضو کنست از اعضای ائتلاف کابینه نتانیاهو به این بند رای مثبت دادند.

از صبح امروز سه شنبه نیز، پلیس رژیم صهیونیستی و تظاهرات‌کنندگان، مقابل ساختمان دادگاه عالی این رژیم با یکدیگر درگیر شده‌اند. 

رسانه‌های صهیونیستی نیز تائید کردند که پلیس این رژیم از صبح امروز تا پیش از ظهر، دستکم ۴۲ معترض را در سراسر فلسطین اشغالی به دلیل اعتراض به لایحه اصلاحات قضایی بازداشت کرده است.

مخالفان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیسیتی، تمرکز خود را روی نقاط و محور‌ها و جاده‌ها و خیابان‌های اصلی گذاشته‌اند و پیش بینی می‌شود که تا شب هنگام به این اعتراضات ادامه دهند.

از سوی دیگر، رئیس اتحادیه کارگران رژیم صهیونیستی، نخست وزیر این رژیم را به پیوستن به اعتراضات علیه اصلاحات قضایی تهدید کرد.

در همین حال، یکی از وزرای کابینه نتانیاهو، آمریکا را به حمایت پشت‌پرده از اعتراضات در اراضی اشغالی متهم کرد.

«عمیحای شیکلی» وزیر امور اجتماعی رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایالات متحده آمریکا از اعتراضات در اسرائیل پشتیبانی می‌کند و بایدن به طور ویژه در این زمینه با یائیر لاپید و ایهود باراک (رهبران مخالف نتانیاهو) در ارتباط است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته