دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1402 - 14:53
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد خراسان رضوی:

واحد‌های دانشگاهی طرح پژوهشی درآمدزا ارائه دهند

واحد‌های دانشگاهی طرح پژوهشی درآمدزا ارائه دهند
احمد ناطق‌گلستان تأکید کرد: واحد‌های دانشگاهی حداقل یک طرح پژوهشی درآمدزای واقعی برای کاهش اتکا به شهریه ارائه دهند.
کد خبر : 857341

احمد ناطق‌گلستان دبیر ستاد و معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در حاشیه بازدید از کارگروه‌های بودجه استان خراسان رضوی در  گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: در برنامه بودجه سال آینده دانشگاه باید هر واحد دانشگاهی حداقل یک طرح پژوهشی درآمدزایی واقعی برای کاهش اتکا به درآمد‌های شهریه‌ای انجام دهد.

وی افزود: تغییرات جدید در ساختار پژوهشی استان خراسان رضوی، ایجاد اداره کل و تعیین مدیر کل در هر حوزه، تفکیک معاونت‌های پژوهشی واحد‌ها از جمله اقداماتی است که نوید اتفاقات خوب در این مسیر دارد.

دبیر ستاد و معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به سهم بیشتر آموزش در برنامه‌وبودجه سال گذشته استان، امسال توجه و تقویت این بخش را شعار و سرلوحه کار قرار دادیم و موفقیت‌های خوبی را در زمینه تأسیس رشته‌های جدید مهارتی، تقویت و افزایش درآمد‌های دانش‌بنیان و... شاهد بودیم که ثمره این توجهات است.

ناطق‌گلستان با اشاره به اینکه امسال بودجه دانشگاه تحت وب شده، بر این مهم تاکید کرد و گفت: براساس این تغییرات از سال آینده در خراسان رضوی هر جریان نقدی و هزینه و پرداختی باید پیوست بودجه‌ای داشته باشد.

وی بر منطبق‌سازی برنامه بودجه استان خراسان رضوی بر سند تحول بنیادین دانشگاه و لزوم پوشش اقدامات و راه کنش‌های این سند در تدوین برنامه بودجه از سوی واحد‌ها و تقویت ساختار برنامه‌وبودجه استان با تغییر در ساختار استان و ایجاد اداره کل در حوزه‌های مختلف را مهم و ارزشمند خواند.

به گزارش آنا، تاکنون هفت جلسه هسته فکری تدوین برنامه‌وبودجه استان خراسان رضوی با حضور رؤسا، معاونان توسعه و مسئولان بودجه واحد‌ها و مراکز استان، رؤسای شورای تخصصی استان و مدیران کل استان در دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته