دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاج در گفت‌و‌گو با آنا: دغدغه ما پول است/ از وزیر امور خارجه خواستم فدراسیون فوتبال را مثل نیروگاه برق ببیند

تاج در گفت‌و‌گو با آنا: دغدغه ما پول است  از وزیر امور خارجه خواستم فدراسیون فوتبال را مثل نیروگاه برق ببیند
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: آقای امیرعبداللهیان توضیحی برای انتقال پول داد و امیدوارم ما را هم مثل یک نیروگاه برق ببیند.
کد خبر : 856146

مهدی تاج در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص جلسه روسای فدراسیون‌های ورزشی با حضور وزیر ورزش و وزیر امور خارجه گفت: از آقای امیرعبداللهیان خیلی تشکر می‌کنم که چنین جلسه‌ای را برگزار کرد. انصافا کار خیلی خوبی بود. همه فدراسیون‌ها دغدغه‌هایی داشتند و صحبت‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود: وزیر امور خارجه در بازی‌های جام جهانی قطر هم محبت کرد و جلسه‌ای برای تیم ملی گذاشت و آن جلسه هم بسیار خوب بود. 

تاج درخصوص دغدغه‌های فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال دغدغه‌اش، بحث پول است. ما پول‌مان را نمی‌توانیم بگیریم. آقای امیر عبداللهیان هم گفت که همچنان همه تحریم‌ها هنوز برای انتقال پول پابرجا است. ما چون پول خود را نمی‌توانیم از فیفا و AFC بگیریم، دچار مشکل می‌شویم. دولت و وزارت ورزش کمک خاصی نمی‌توانند به ما کنند و هزینه‌های سرسام‌آور و اردو‌های فدراسیون نیز قابل توجه است. 

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص انتقال پول‌های بلوکه شده و کمک وزارت امور خارجه در این خصوص گفت: آقای امیرعبداللهیان توضیحی برای انتقال پول داد و امیدوارم ما را هم مثل یک نیروگاه برق ببیند. نیروگاه‌ها در حال حاضر برق را به عراق می‌فروشند و دولت ریالش را اینجا به آن‌ها می‌دهد و بعد خودش می‌رود ارز مورد نظر را از عراق در زمان مشخص شده می‌گیرد. ما هم گفتیم که شما این طلبی که ما از فیفا داریم را به صورت ریالی به ما بدهید و در ادامه خودتان از فیفا آن ارز مورد نظر را بگیرید. اگر اینطور پیش برود، امور ما مدیریت خواهد شد. 

او در خصوص تاثیر دیپلماسی ورزشی برای پیشبرد امور مورد نظر گفت: الان فدراسیون فوتبال با فدراسیون‌های ژاپن، عراق، عمان و قطر تفاهم‌نامه دارد و با عربستان نیز تفاهم‌نامه خواهیم داشت و همه جانبه با این کشور‌ها داریم کار می‌کنیم. این خیلی خوب است. ما یکی از فدراسیون‌هایی بودیم که توانستیم از دیپلماسی استفاده کنیم.

تاج در پایان خاطرنشان کرد:  در جلسه هم مطرح شد که اثر یک پیروزی در بازی فوتبال، از هزار کار دیپلماسی ورزشی بیشتر است. تیم ملی ما در مسابقات کافا قهرمان شد. نوجوانان ما به جام جهانی رفتند و تیم ملی امید نیز نایب قهرمان مسابقات قهرمانی غرب آسیا شد و همچنین فوتسال و فوتبال ساحلی‌مان افتخار آفرینی کردند. این کمک می‌کند  که پرچم کشور ما بالا باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته