سهم جدید دانشبنیانها در تولید محصولات معدنی
محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن در گفتوگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا درباره ضعف بازاریابی در بخش معدن اظهار کرد: شرکتهای معدنی در بخشهای مختلف میتوانند در هر زمان از وجود دانشبنیانها بهره بگیرند. بازار برای ایده و محصولات دانشبنیانی به یک ارتباط دوسویه میان دانشبنیانها و فعالیتهای معدنی وابسته است.
وی افزود: یکی از نقشهای اساسی برای دانشبنیانها، اشنایی با بازار جهان است. سازمان ایمیدرو میتواند نقش حمایتی از شرکتهای دانشبنیان داشته باشد تا این شرکتها نیز بتوانند از ظرفیت بیشتری که میتوانند در اقتصاد ایران داشته باشند بهره بگیرند.
تمامی صنایع به حضور دانشبنیانها در کنار خود واقف شده اند
رئیس خانه معدن خاطرنشان کرد: شرایط کشور در درک حضور دانشبنیانها در اقتصاد قابل مقایسه با ۵ سال گذشته نیست و تمامی صنایع به این نتیجه رسیدهاند که دانشبنیانها را در کنار خود داشته باشند.
نقش اساسی دانشبنیانها در بهبود فرآیند تولید
وی ادامه داد: دانشبنیانها نقش اساسی در بهبود فرآیند تولید دارند و ما امروز حضور آنها را در کنار خود لمس میکنیم، اما دانشبنیان هنوز دربخش معدن جای کار بالایی دارند و باید فضا را به گونهای مهیا کرد تا در یک ارتباط مناسب بتوان از ظرفیت آنها در بخش معدن بهتر استفاده کرد.
بهرامن عنوان کرد: برخی معتقدند که دانشبنیانها نیازمند متولی واحد هستند که البته این بحث میتواند صحیح باشد. اکنون سازمان ایمیدرو در حال ایجاد فضایی موثر از طریق ایمنو است و فعالان معدنی نیز شاهد این تلاش هستند. ارتباط با خانه معدن از جمله این تلاشها است.
رئیس خانه معدن تاکید کرد: شرکتهای دانشبنیان در بخش معدن باید به فعالان این بخش معرفی شوند تا شرکتهایی که از دانش آنها اطلاعی ندارند از دانش آنها بهرهمند شوند.
سیاستهای حمایتی کمک کند دانشبنیانها فکر و ایده خود را به ثروت تبدیل کنند
وی عنوان کرد: معافیت مالیاتی و استقرار دانشبنیانها در شهرکهای صنعتی از جمله سیاستهای تشویقی است که بتوانند سرپا بایستند اگر این حمایتهای اولیه هم از آنها نشود اشتباهی محض است. حمایتها کمک میکند تا بتوانند فکر و اندیشه خود را تبدیل به ثروت کنند.
انتهای پیام/