دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تاج: برخی ورزشگاه‌ها آمادگی میزبانی از بانوان را ندارند/ پول هتل تیم ملی را نمی‌دادیم تیتر همه رسانه‌ها می‌شدیم

تاج: برخی ورزشگاه‌ها آمادگی میزبانی از بانوان را ندارند  پول هتل تیم ملی را نمی‌دادیم تیتر همه رسانه‌ها می‌شدیم
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر مشکل پرداخت پول اقامت تیم ملی در قطر را حل نمی‌کردیم تیتر یک همه رسانه‌ها این بود که همه کشور‌ها هتل را رزرو کردند به جز ایران.
کد خبر : 855567

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی تاج در نشست تببین و شفاف سازی سقف بودجه باشگاه‌ها و نقل و انتقالات باشگاه‌ها اظهار داشت: اصل برگزاری این نشست برای پرداختن به قوانین نقل و انتقالات و سقف بودجه باشگاه‌ها اسن. باید زمانی می‌گذاشتیم تا همه به دقت سوال کنند و عزیزان حاضر در این جلسه به دقت به سوالات پاسخ بدهند. خیلی خلاصه بگویم که فدراسیون فوتبال به این جمع بندی رسید که سقف بودجه بهترین کاری بود که در این شرایط می‌توانستیم انجام بدهیم. اگر کسی طرح بهتری دارد می‌تواند پیشنهادات خود را ارائه کند.

وی افزود: الان با باشگاه‌های زیان ده مواجه هستیم و قراردادهای برخی باشگاه‌ها نا مربوط است. برخی دستگا‌های اجرایی نظر داشتند که این مسائل ممکن است در آینده باعث گرفتاری شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص حل هوشمندانه موضوع ورود بانوان به استادیوم ها گفت: ما می‌خواهیم عزت بانوان حفظ شود و روحیه زن ستیزی که می‌خواهند آن را به فدراسیون ربط بدهند هم صحت ندارد اما برخی ورزشگاه‌های ما واقعا از نظر ساختاری دچار مشکلات بسیار زیادی است. برخی استادیوم‌ها قابلیت میزبانی بانوان را به هیچ وجه ندارند. مثلا ورودی مجزا و سرویس بهداشتی ها این اجازه را نمی‌دهد که میزبان بانوان باشیم اما شورای امنیت ورزشی کشور مصوبه‌ای دارد که دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط مثل وزارت ورزش، اطلاعات سپاهان ... پیش‌نویس دستور العمل ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را با ملاحظات فرهنگی، محتویی، سیاسی، امنیتی  را آماده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ورزشگاه‌هایی مثل نقش جهان، سیرجان، فولاد خوزستان می‌تواند میزبانی کنند اما ورزشگاه آزادی هم در حال تعمیر است تا این استادیوم هم بتواند میزبان بانوان باشد. ما به تدریج از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها استقبال خواهیم کرد.

تاج در خصوص اینکه چرا قرارداد مربیان تیم‌های ملی امضا نمی‌شود گفت: اول از همه باید شان مربیان تیم ملی ما حفظ شود. در مورد قرارداد آقای قلعه‌نویی موانع زمانی داشتیم که این مساله رفع شده و از نظر عدد و رقم و زمان مشکلی نیست و در هفته جاری این مساله حل خواهد شد. شرایط تیم ملی الان بسیار خوب است و حتی زمانی که به عیادت بیرانوند رفتم او می‌گفت از نظر همبستگی و رفاقت یکی از بهترین دوران را داریم که ان شاالله این مساله ادامه داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص بحث حضور VAR در فوتبال ایران گفت: من فکر کردم چون بحث VAR است آقای عسگری( عضو سابق کمیته داوران) صحبت کرده است! ما مشکلاتی درباره تحریم ها داریم البته ما ارتباطات بسیار خوبی داریم. همین حالا باید 200 هزار دلار باید برای هتل تیم ملی در قطر برای جام ملت‌ها می‌دادیم و آنها گفتند اگر شما پول هتل را ندهید با یک کشور دیگر قرارداد می‌بندیم. این همان هتل تیم ملی در جام جهانی است. با ارتباطاتی که داریم با AFC مکاتبه کردیم که آنها به فدراسیون قطر گارانتی بدهد که پول هتل را بدهد وگرنه اگر این کار را نمی‌کردیم تیتر همه رسانه ها این بود که همه کشورها هتل را رزرو کردند به جز ایران.

**دولت نگاه ویژه‌ای به فوتبال داشته باشد

وی تاکید کرد: در مورد VAR هم به دنبال وارد کردن این سیستم به یک شکلی هستم.ما 2 سال از پروژه فوروارد استفاده نکرده بودم. پروژه فوروارد سهمیه ای نیست که برای ما تعریف کنند. ما به دنبال این هستیم که پول آن 2 سال را زنده کنیم. امیدوارم پول سال سوم هم که امسال است گرفته شود.دو کشور آفریقایی هم این کار را انجام داده و به دنبال عملی کردن قولمان هستیم اما موانع ما ساده نیست و خاص است. برای آوردن VAR نباید مثل بقیه کشورها نگاه کرد.امیدوارم دولت هم نگاه ویژه ای به ما داشته باشد چون امسال خیلی مسابقات در پیش داریم. وقتی به عراق رفتم متوجه شدم دولت این کشور 3 هزار میلیارد تومان به پول ما به فوتبال کشورش کمک کرده است. امیدوارم دولت مثل گذشته به ما کمک کند و نگاه ويژه ای داشته باشد. 

** تحریم نبودیم حتی به کمک دولت هم نیاز نداشتیم

تاج خاطرنشان کرد: امروز  هزینه بلیط یک بازیکن لژیونر کشور 260 میلیون تومان می‌شود. دیدید که تیم های بزرگسال و حتی نوجوانان ما با پرواز اختصاصی سفر کرد. اگر می‌توانستیم پولمان را از فیفا و ای اف سی بگیریم مشکلات ما خیلی خواهد شد. نفت پارس برای داوران ما اسپانسر شده ولی کافی نیست. الان هزینه ها سنگین شده چون تحریم هستیم. اگر تحریم نبود حتی از دولت کمک نمی‌خواستیم. این جلسه بیشتر نشست نقل و انتقالات است ولی ما در حال پاسخ دادن به سوالات دیگر هستیم.

** تیم ملی در شهریور دو بازی جاندار انجام می‌دهد

رئیس فدراسیون در خصوص بازی های دوستانه تیم ملی گفت: ما در مورد نوجوانان کارمان را به نحو احسن انجام دادیم. در مورد امید هم ما به غرب آسیا معرفی شدیم و بازی های خوبی انجام دادیم. در مورد تیم بزرگسالان هم بازی های خوبی کردیم. قهرمانی ما بعد از 16 سال به دست آمد علیرغم اینکه برخی معتقد بودند بازی های خوبی نبود. برای شهریور ماه هم دو بازی جاندار برای تیم ملی در نظر گرفته خواهد شد.

** مشکل سخت افزار برای VAR نداریم و نگرانی ما آموزش است

وی در خصوص اینکه هنوز برای ورود VAR جایی در استادیوم ها در نظر گرفته نشده است گفت:ما برای VAR  یک کارگروه مشخص داریم که من هم عضو آن هستم. جلسات خوبی با فیفا داشتیم و آنها در جریان همه مسائل VAR ما قرار دارد. یک واسطه با فیفا داشتیم که احتمالا آن شرکت حذف می‌شود. الان فیفا خودش وارد ماجرا شده است. اگر دستگاه‌ها به ایران بیاید مانعی نداریم چون مانع اصلی آموزش داوران است. اگر بتوانیم در داخل کشور این کار را انجام یم‌دهیم در غیر این صورت با یک کشور دیگر مذاکره خواهیم کرد. ما برای سخت افزار و جانمایی سیستم هیچ مشکلی نداریم و این موضوع اصلا زمانبر نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته