دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 تير 1402 - 11:28
رئیس دانشگاه آزاد لاهیجان تأکید کرد؛

لزوم افزایش تعامل دانشگاه و دادگستری برای پرورش حقوقدانان خبره

لزوم افزایش تعامل دانشگاه و دادگستری برای پرورش حقوقدانان خبره
سهیل شکری تأکید کرد: باید به منظور پرورش حقوقدانان خبره و کارکشته تعامل بین دانشگاه آزاد و دادگستری شهرستان لاهیجان بیشتر شود.
کد خبر : 854686

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت هفته قوه قضائیه سهیل شکری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با رئیس دادگستری این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در این دیدار اظهار کرد: دانشگاه به واسطه وجود رشته حقوق در مقاطع مختلف تحصیلی تعامل خوبی با دادگستری دارد که بخشی از آن حضور قضات تحصیل‌کرده، باسواد و تجربه‌مند به‌عنوان مدرس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان است.

شکری اضافه کرد: میزان استقبال از رشته حقوق قابل توجه است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان همه‌ساله دانشجویان زیادی را در مقاطع مختلف جذب می‌کند و باید به منظور پرورش حقوق‌دانان خبره و کارکشته تعامل بین دانشگاه و دادگستری شهرستان لاهیجان بیشتر شود.

استقبال دانشجویان از رشته حقوق در دانشگاه آزاد لاهیجان قابل توجه است

وی یادآور شد: حضور قضات و کارکنان تجربه‌مند و باسواد در دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند بستر خوبی برای انتقال دانش باشد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان این ظرفیت را دارد تا امکانات خود را برای این مهم در اختیار دادگستری شهرستان قرار دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان متذکر شد: انجمن‌های علمی دانشجویی زیادی در دانشگاه فعال هستند و یکی از آن‌ها انجمن حقوق است، امیدواریم با پیگیری دانشجویان این انجمن و همراهی و همدلی استادان دانشگاه و قضات دادگستری توانمند شاهد رشد و بالندگی بیشتر رشته حقوق و کاهش بزه‌های اجتماعی باشیم.

رئیس دادگستری شهرستان لاهیجان هم بیان کرد: دانشگاه مبدأ پرورش تحصیل‌کردگان خبره در رشته حقوق است و فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در حوزه‌های مختلف قوه قضائیه مشغول به کار شوند و قضات دادگستری و کارکنان می‌توانند دانش و تجربیات علمی و عملی خود را در اختیار دانشجویان قرار دهند.

بهروز آهنگی از تعامل مثبت و سازنده دادگستری شهرستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان ابراز رضایت کرد و خواستار گسترش این تعامل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته