دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1402 - 16:47
در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد؛

راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در لاهیجان

راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در لاهیجان
مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با حضور مسئولان سازمان فنی و حرفه‌ای استان گیلان و شهرستان لاهیجان در دانشگاه آزاد لاهیجان راه‌اندازی شد.
کد خبر : 850657

سهیل شکری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در لاهیجان، این دانشگاه را از واحد‌های پیشرو استان گیلان در حوزه مهارت آموزی عنوان و اعلام کرد: واحد لاهیجان با شعار «هر دانشجو یک مهارت» در قالب این مرکز لزوم توانمندسازی مهارتی دانشجویان را با شتاب بیشتر دنبال خواهد کرد.

وی تأکید کرد: به دنبال راه‌اندازی این مرکز نیازسنجی بازار کار و لزوم تخصیص مهارت‌های متناسب با نیاز بازار کار و تکنولوژی‌های به روز برای دانشجویان با جدیت پیگیری می‌شود.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: امروزه آموزش‌های بلندمدت در مقاطع مختلف تحصیلی پاسخگوی نیاز‌های بازار کار نیست و به نوعی شرط لازم برای یک کسب و کار موفق است؛ اما با آموختن مهارت در کنار آموزش‌های بلندمدت، می‌توان به راه‌اندازی کسب و کار و توسعه آن توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی بیش از گذشته امیدوار بود. 

رامین رفیع‌زاده معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان نیز در دیداری که با رئیس واحد لاهیجان داشت از مشارکت دانشگاه در تبیین مهارت آموزی و مشاوره شغلی در چارچوب مرکز TMC تشکر و بر دستیابی به اهداف مرکز در آینده‌ای نزدیک تأکید کرد.

سال گذشته در راستای تحقق شعار «هر دانشجو یک تخصص، یک مهارت»، دانشکده مهارت و کارآفرینی واحد لاهیجان، مجوز کافه کارآفرینی و مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ کرد. 

جلسه مشترک رئیس واحد لاهیجان با معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با حضور کمیل کریمی رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی، هادی ارشاد مسئول دفتر ارتباط با صنعت، محمد صادق تقوایی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای لاهیجان و جمعی از همکاران برگزار شد.

راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در لاهیجان

در پایان این جلسه حسین معتمد به عنوان رئیس مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی واحد لاهیجان منصوب و در جمع مسئولان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته