دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مهدی زنگنه: هیئت را نباید تک‌بُعدی دید

مهدی زنگنه: هیئت را نباید تک‌بُعدی دید
داور بخش ارکان هیئت مهرواره هوای نو گفت: مهم‌ترین شرط این است که هیئتی‌های کل کشور مهرواره را بپذیرند و به‌عنوان یک پدیده بیرون از خودشان به آن نگاه نکنند.
کد خبر : 854581

مهدی زنگنه داور بخش ارکان هیأت مهرواره هوای نو در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا این مهرواره را یکی از اتفاقات فرهنگی کشور دانست و گفت: مهم‌ترین شرط این است که هیأتی‌های کل کشور مهرواره را بپذیرند و به عنوان یک پدیده بیرون از خودشان به آن نگاه نکنند.

وی افزود: مهرواره هوای‌نو قرار است برآمده از خود هیأتی‌ها باشد. هیأت به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین نهادهای اجتماعی بدنه مردم ما بوده، هست و خواهد بود.

زنگنه هیأت را متشکل از تمامی اقشار جامعه عنوان کرد و گفت: کودک و پیر، پزشک و عالم، دانشجو و دانش‌آموز همه شکل قشر در هيأت حضور دارد. هيأت‌ها یک شکل نيستند، چرا که هیأت یعنی تنوع فرهنگی، یعنی به تعداد سلایق کل کشور نهادهایی شکل می‌گیرد.

وی برگزاری هیأت‌ها را در هر جایی متناسب با ویژگی‌های آداب و رسوم آن منطقه دانست و افزود: هيأت یک بُعد ندارد و فقط یک بُعد نیست. هیأت فقط یک مداح و یک ناظر ندارد. هيأت آشپز و خادم هم دارد و در تمام این ابعاد باید به آن نگاه شود. اگر قرار باشد هیأت را تک بُعدی یا دو بُعدی ببینیم، به آن ظلم می‌کنیم.

زنگنه گفت: در طول تاریخ هيأت‌ها، ابعاد مختلف آن اهمیت داشته است، برای مثال پذیرایی در هیأت، چینش و آرایش حسینیه، تکیه‌ها و مساجد بسیار مهم بوده و هست و باید به این‌ها توجه کرد.

وی در پایان تاکید کرد: من به عنوان بچه هیأتی از همه بچه هیأتی‌ها می‌خواهم آثارشان را برای مهرواره هوای نو بفرستند، به امید اینکه هيأت‌های مردمی ما در آينده روز به روز بالنده تر شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب