دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1402 - 14:00
پس از دیدار با وزیر خارجه سلطنت عمان؛

امیرعبداللهیان: وارد مرحله همکاری‌های متنوع و چندجانبه شدیم

امیرعبداللهیان: وارد مرحله همکاری‌های متنوع و چندجانبه شدیم
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدار و رایزنی خود با مسئولان عمانی، گفت: از مرحله گفت‌وگوی محض عبور کردیم و وارد مرحله همکاری‌های متنوع و چندجانبه شدیم.
کد خبر : 853962

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیر عبداللهیان و «السيد بدر بن حمد البوسعيدی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در پایان گفت‌وگو‌های رسمی خود در مسقط، در گفتگویی رسانه‌ای، نتایج گفتگو‌های خود را بیان کردند.

امیر عبداللهیان گفت: گفت‌وگو‌های مهم و سازنده‌ای با همکارم وزیر امور خارجه سلطنت عمان داشتم.

وی افزود: این رایزنی‌ها قبل از هرچیز در خصوص توافقات رؤسای دو کشور به ویژه در سفر اخیر جناب سلطان عمان به تهران و توافقاتشان با رئیس جمهور و پیگیری این توافقات داشتند. در نظر داریم که در یک و نیم سال گذشته مسیر پیگیری توافقات و اجرایی کردن اسناد در حال پیشرفت را به اتمام برسانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با موضوعات مورد بحث با وزیر خارجه سلطنت عمان نیز بیان کرد: موضوعات اقتصادی، تجاری، ترانزیت، انرژی، علم و فناوری، گردشگری از جمله موضوعات مورد توجه ما در دیدار ما بود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: از مرحله گفت‌وگوی محض عبور کردیم و وارد مرحله همکاری‌های متنوع و چند جانبه شدیم.

وی با تأکید بر اینکه به سازمان ملل ابتکار نشست وزرای خارجه ۸ کشور اوپک خلیج فارس در شهریورماه نیویورک را ارائه دادیم،افزود: امیدوارم وزیر امور خارجه عمان و پیش از این نخست وزیر و وزیر خارجه قطر اتفاق نظر داریم که ادامه این ابتکار می‌تواند در مرحله منجر به همکاری ۸ کشور حوزه خلیج فارس شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: در نظر داریم که دور بعدی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را در آینده نزدیک برگزار کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: از جناب آقای سلطان در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف همکاری، صلح و ثبات منطقه تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته