دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1402 - 18:00
ساعاتی قبل رخ داد؛

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنین

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنین
رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه)، برای نخستین بار پس از ۲۰ سال، اردوگاه «جنین» واقع در شمال کرانه باختری را بمباران کرد.
کد خبر : 853612

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی یورش امروز (دوشنبه، ۱۹ ژوئن) نظامیان رژیم صهیونیستی به جنین و زخمی شدن هفت نظامی صهیونیست در کمین نیرو‌های مقاومت در جنین، این رژیم برای نخستین بار پس از گذشت ۲۰ سال، از نیروی هوایی برای بمباران این شهر در شمال کرانه باختری استفاده کرد.  

هواپیما‌های نظامی رژیم صهیونیستی، امروز برای نخستین‌بار پس از انتفاضه دوم فلسطین، جنین را بمباران کردند.  

ویدئو‌های منتشر شده، نشان می‌دهد که در پی تشدید مقاومت مسلحانه در جنین و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست، بالگرد‌های نظامی رژیم صهیونیستی در حال هدف قرار دادن اردوگاه جنین هستند.  

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: حمله هوایی به جنین به درخواست نیرو‌های حاضر در میدان و تشدید تیراندازی به سوی آن‌ها صورت گرفته است و منطقه‌ای که در آن تیراندازی شدیدی در جریان بود، هدف قرار گرفت.  

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، «این نخستین بار از زمان انتفاضه دوم و از ۲۰ سال پیش است که هواپیما‌های نظامی، اهدافی را در کرانه باختری بمباران کردند. هدف از این عملیات، خارج کردن نیرو‌هایی است که پس از موفقیت عملیاتشان در دستگیری افراد تحت تعقیب، در کمین فلسطینی‌ها گرفتار شده‌اند».  

وبگاه صهیونیستی «واللا» نیز به نقل از یک مقام مسئول نظامی رژیم اسرائیل نیز نوشت که یک بالگرد نظامی با هدف نجات نیرو‌های اسرائیلی تحت محاصره در جنین، وارد این عملیات شده است.  

نیرو‌های مقاومت فلسطین، صبح امروز با نظامیان صهیونیست در شهر جنین (شمال کرانه باختری) درگیر شدند.

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد نیرو‌های مقاومت موفق شده اند یک بمب  در مسیر خودروی ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کنند و آن را از کار بیاندازند.

لحظاتی بعد، رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند نظامیان این رژیم در کمین نیرو‌های مقاومت به دام افتاده‌اند و هفت نفر از آن‌ها مجروح شدند. به همین دلیل بالگرد‌های ارتش رژیم صهیونیستی به محل درگیری اعزام شدند.

اما نیرو‌های مقاومت همزمان این بالگرد‌ها را هدف حمله قرار دادند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با رزمندگان مقاومت، نیرو‌های پشتیبان و تجهیزات بیشتری به محل درگیری اعزام کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در جنین اعلام کرد که بر اساس آخرین آمار، تعداد شهدای فلسطینی به سه و تعداد مجروحان به ۳۷ نفر رسیده است.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در پی زخمی شدن ۷ نظامی صهیونیست در درگیری امروز با نیرو‌های مقاومت در جنین، خواستار نشست اضطراری کابینه رژیم صهیونیستی و بررسی گزینه عملیات نظامی گسترده در شمال کرانه باختری شد.

این وزیر افراطی کابینه «بنیامین نتانیاهو»، امروز (دوشنبه، ۱۹ ژوئن)، پس از تشدید درگیری‌ها در جنین گفت: زمان آن فرا رسیده که عملیات گسترده‌ای در شمال کرانه باختری با مشارکت نیروی هوایی و زمینی آغاز شود. من درخواست می‌کنم که نشست فوری کابینه برای بررسی این موضوع برگزار شود».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته