دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه دشوار زائران خانه خدا از «غزه»­ ‌تا «مکه»؛ 4 گروه اعزام شدند

راه دشوار زائران خانه خدا از «غزه»­ ‌تا «مکه»؛ 4 گروه اعزام شدند
در طول هفته گذشته، چهار گروه از زوار فلسطینی برای انجام فریضه حج از نوار غزه عازم عربستان سعودی شدند. برخی از این گروه‌ها برای وصال خانه خدا ۲۴ ساعت در راه هستند.
کد خبر : 853202

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هزاران زائر از رفح به فرودگاه قاهره رفتند و از آنجا عازم مکه شدند.

به گزارش الجزیره، در طول هفته گذشته، چهار گروه از زوار فلسطینی برای انجام فریضه حج از نوار غزه عازم عربستان سعودی شدند.

حدود ۶۶۰۰ نفر از غزه و کرانه باختری برای ادای فریضه حج سال ۲۰۲۳ عازم مکه شدند. این زوار طی چهار روز از غزه راهی مکه شدند. در این فرآیند ۹۰۰ زائر در گروه اول، ۹۰۰ زائر در گروه دوم، ۶۰۰ زائر در گروه سوم و ۵۰۰ زائر هم در روز چهارم عازم شدند.

زوار ساکن کرانه باختری از مسیر اردن به عربستان می‌آیند، در حالی که ساکنان نوار غزه از مسیر مصر عازم می‌شوند.

سفر از نوار غزه به مکه از مرز زمینی رفح به فرودگاه قاهره و از آنجا به فرودگاه ملک عبدالعزیز بن سعود در جده و بعد به مکه صورت می‌گیرد.

هر سال، میلیون‌ها مسلمان در عربستان سعودی برای ادای فریضه حج جمع می‌شوند. فلسطینی‌ها به خصوص ساکنان غزه تحت حصر، اغلب به دلیل محدودیت‌های صهیونیست‌ها با موانع بسیاری برخورد می‌کنند و با تاخیر به حج می‌رسند.

فاتحه الحسنات، ۵۸ ساله، از خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، از خوشحالی زایدالوصف خود برای سفر به حج بعد از سال‌ها انتظار گفت: «قادر به توصیف احساساتم نیستم. سالهاست که منتظرم عازم این سفر نورانی به بیت الله الحرام بشوم. خدا را شکر می‌کنم که امسال اسمم در قرعه کشی درآمد.»

در عین حال، مانند باقی مسافران نوار غزه، الحسنات نگرانی خود از دشواری سفر از مرز زمینی رفح و ساعات طولانی انتظار تا رسیدن به فرودگاه قاهره را پنهان نکرد.

او گفت: «یکی از بزرگترین مشکلات در زندگی ما به عنوان فلسطینی‌های غزه این است که باید بیش از بیست ساعت را از غزه تا قاهره طی کنیم تا بتوانیم بعد به مقصدمان برویم. دوستان ما در گروه دوم ۲۴ ساعت در راه بودند تا به فرودگاه قاهره رسیدند. سفر از غزه مثل یک شکنجه است، به خصوص، چون بیشتر زوار مسن هستند و برخی از آن‌ها از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند.» 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته