دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزارت حج و عمره عربستان ورود زوار یمنی را تسهیل کرد

وزارت حج و عمره عربستان ورود زوار یمنی را تسهیل کرد
وزارت حج و عمره سعودی ورود زوار یمنی برای ادای فریضه حج و عمره را امسال از فرودگاه صنعا به فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز در جده تسهیل می‌کند.
کد خبر : 853057

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از عرب نیوز،این تصمیم در پی تمایل دولت سعودی به تسهیل سفر زوار و حصول ا طمینان از امنیت و ایمنی مسافران و حمایت و تسهیل مشکلات یمنی ها و برطرف کردن مشکلاتشان از طریق برداشتن موانع پیش روی ادای فرایض حج و عمره اتخاذ شده است.

عربستان سعودی از طریق وزارت حجو عمره اش تلاش می کند تا یکسری برنامه ها  و ابتکارات را در کشورهای اسلامی و عربی برای تشویق و تسهیل حج و زیارت پیش ببرد.

جنگ داخلی یمن از سال ۲۰۱۵ میلادی میان دو جناح که هر یک خود را دولت یمن می ‌دانستند با همراهی حامیان و متحدان آن‌ها شروع شد. نبرد میان نیرو‌های دولت عبدربه منصور هادی و حراک جنوبی به مرکزیت عدن با نیرو‌های انصارالله و نیرو‌های طرفدار علی عبدالله صالح رئیس ‌جمهور مستعفی شروع شد. القاعده شبه‌جزیره عربستان و داعش نیز در جنگ حضور داشتند و بخش ‌هایی درون کشور یمن و منطقه ‌های کرانه‌ ای را درگیر این جنگ کردند.

پس از چند انفجار تروریستی در ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ (۲۰ مارس ۲۰۱۵) در صنعا که به کشته شدن بیش از صد نفر از جمله یکی از رهبران معنوی انصارالله انجامید. نیرو‌های انصارالله در ۲ فروردین ۱۳۹۴ (۲۲ مارس) به استان تعز رفتند و در ۵ فروردین (۲۵ مارس) با حمله به دیگر مناطق تعز و مخا و لحج را تصرف کردند و به دروازه های عدن پایگاه قدرت دولت هادی رسیدند. همان روز هادی، رئیس جمهور مورد حمایت سعودی از کشور گریخت و عربستان سعودی با ائتلافی به فرماندهی خود دست به حمله نظامی زد و کوشید طی حمله ‌های هوایی دولت یمن را بازگرداند. به تازگی با واسطه قدرت های بین المللی دو طرف به صلح رسیده اند و روابط خود را از سر گرفته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته