دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گشایش مرکز حرکات اصلاحی تحقیقات سنجش و تصحیح بیومکانیک در همدان

گشایش مرکز حرکات اصلاحی تحقیقات سنجش و تصحیح بیومکانیک در همدان
مرکز حرکات اصلاحی پایگاه تحقیقات سنجش و تصحیح بیومکانیک دانشگاه آزاد اسلامی همدان گشایش یافت.
کد خبر : 852700

الهه آزادیان مدیر مرکز سنجش و تصحیح بیومکانیک دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حاشیه گشایش این مرکز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: با توجه به گسترش زندگی ماشینی و تغییرات سبک زندگی کم تحرکی و مشکلات اسکلتی و عضلانی در گروه‌های سنی مختلف جامعه و در بین زنان و مردان مشاهده می‌شود، این ناهنجاری‌ها علاوه بر افراد سالمند با ناشی از کهولت سن در بین کودکان نیز به همین دلایل دیده می‌شود.
 
عضو هیئت علمی گروه تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: توجه و دقت والدین نسبت به ساختار بدنی کودکان موجب شناسایی زودهنگام ناهنجاری قامتی می‌‌شود. با توجه به ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حوزه علم بیومکانیک ورزشی به‌منظور ارائه خدمات به شهروندان، مرکز حرکات اصلاحی مرکز تحقیقات سنجش و تصحیح بیومکانیک راه‌اندازی شده است.

 آزادیان اظهار کرد: در این مرکز که با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا ساختار قامتی کودکان ۳ سال تا سالمندانی که دارای ناهنجاری‌های قامتی و مشکلات حرکتی سنجش شده و با بهره‌مندی از آخرین روش‌های علمی دنیا و استفاده از تخصص استادان این رشته با نظارت و بیان ورزشی به اصلاح ساختار فیزیکی افراد پرداخته می‌شود.

مدیر مرکز سنجش و تصحیح بیومکانیک دانشگاه آزاد اسلامی همدان تأکید کرد: ناهنجاری‌های بررسی‌شده در اندام فوقانی و تحتانی از قبیل عارضه‌های سر به جلو کج گردنی اسکولیویی و کاییوز زانو پرانتزی و زانو ضربدری کف پای صاف کف پای گود و ناهنجاری‌های کاربردی فصلی ارزشیابی‌های عملکردی شناختی و ارزشیابی‌های تعادلی سنجیده می‌شود.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به‌منظور اطلاع دقیق‌تر از برنامه‌های مرکز می‌توانند در ساعات اداری به مرکز سنجش و تصحیح بیومکانیک دانشگاه آزاد اسلامی همدان در کنار سالن ورزشی پوریای ولی مراجعه کنند.

به گزارش آنا، در مراسم گشایش این مرکز، محمدعظیم خدایاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، مسعود معینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان و مهدی مجلسی معاون دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته