مخاطب را باید در جنگ شناختی صاحب تحلیل کنیم
محمدامین ایمانجانی در نشست فضای مجازی و جنگ شناختی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کارهایی که روزنامه فرهیختگان در زمینه جنگ شناختی انجام داده است گفت: به دلیل اینکه جامعه مخاطب ما در مرحلهی اول دانشگاهیان هستند و در مرحله دوم قشر متوسط جامعه هستند باید استدلالهای اغنا کنندهای ایجاد میکردیم.
مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان بیان کرد: در کار رسانهای سه وجه را باید در نظر گرفت. اولین بحث، بحث اغناسازی خودی است، یعنی آنقدر استدلالهای قوی ایجاد کنیم و از گفتمان انقلاب محکم دفاع کنیم که مخاطب خودی را صاحب تحلیل کنیم یعنی هم تحلیل به آن بدهیم و هم قدرت تحلیل کردن به او یاد بدهیم. نکته دوم در کار رسانه باید برای طیف وسیعی از جامعه گرایش ایجاد کنیم. یعنی محتوا و بستههایی برای آنها ایجاد کنیم که اینها زمانی که زیر فشار سنگین رسانههای دشمن قرار میگیرند با تولید محتوا خوب جذب ما شوند و گرایش به سمت انقلاب اسلامی داشته باشند.
ایمانجانی اظهار کرد: مورد دیگری که مهم است باید برای دشمن انفعال ایجاد کرد یعنی آن جایی که دشمن به ما حمله میکند و اصل انقلاب را مورد هجمه قرار میدهد ما نیز باید آنها را به چالش بکشیم؛ و با آن مقابله کنیم. برای این کار اساتید و کارشناسان با دیدگاههای سیاسی مختلف را به روزنامه دعوت کردیم که آنها حرفهی خود را در رسانه رسمی بیان کنند و ضمن بازیگری در فضای رسانهای از این چارچوب خارج نشوند.
او بیان کرد: روزنامه فرهیختگان با این خط فکری محتواها و ویژهنامههای متعدد منتشر کرده است.
انتهای پیام/