دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
امام جمعه شهر علی‌اکبر:

دانشگاه‌ها باید با رویکرد فرهنگی به دنبال رفع مشکلات باشند

دانشگاه‌ها باید با رویکرد فرهنگی به دنبال رفع مشکلات باشند
حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌سرگزی گفت: دانشگاه‌ها در مناطق محروم و کمتر برخوردار باید با رویکردی فرهنگی به دنبال رفع مشکلات و معضلات حوزه سرزمینی خود باشند.
کد خبر : 851679

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از زابل، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی امام جمعه شهرعلی‌اکبر در دیدار حبیب پیری رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل حضور فعال و حداکثری دانشجویان دختر در  پردیس‌های دانشگاهی را نشان از موفقیت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این مناطق دانست و اظهار کرد: دانشگاه‌ها در مناطق محروم و کمتر برخوردار باید با رویکردی فرهنگی به دنبال رفع مشکلات و معضلات حوزه سرزمینی خود باشند.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان برند معتبر دانشگاهی در جهان، بزرگ‌ترین چالش آموزش عالی برای جذب سیل عظیم مشتاقان به تحصیلات عالی در رشته‌ها و مقاطع مختلف دانشگاهی را رفع کرده و موجب توسعه آموزش عالی کشور، ارتقای جایگاه جهانی ایران در عرصه تولید علم و فناوری و زمینه‌ساز اشتغال بخش وسیعی از جامعه دانشگاهی کشور و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد شده است.

امام جمعه شهرعلی‌اکبر با اشاره به اقدام جهادی تأسیس پردیس‌های دانشگاهی در مناطق دورافتاده و کمتر برخوردار استان سیستان و بلوچستان توسط دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: بسیاری از علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی در این پردیس‌ها مشغول به تحصیل هستند.
 
لطفیان ظرفیت‌های پردیس شهر علی‌اکبر در زمینه‌های مختلف به‌ویژه گردشگری را برشمرد و مطرح کرد: مسئولان این شهر با اختصاص زمین برای احداث مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما حمایت خود از این پردیس دانشگاهی را اعلام می‌کنند.

**هدف تأسیس پردیس‌های دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل نیز گزارشی کوتاه از روند تأسیس پردیس آموزشی شهر علی‌اکبر، تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این پردیس ارائه و گفت: تعدادی از دانشجویان مشغول به تحصیل در این پردیس‌ها هیچ امیدی برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی نداشتند.

حبیب پیری ارتقای کیفیت آموزشی را اولویت نخست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی زابل در مراکز و پردیس‌های تابعه خود برشمرد و بیان کرد: هدف از تأسیس این پردیس‌ها به هیچ‌وجه اقتصادی نبوده و این مراکز با رویکرد فرهنگی و در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه ایجاد شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته