دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1402 - 07:05
قادری در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

راهکارهایی برای بهتر اجرا شدن «مهار تورم، رشد تولید»

راهکارهایی برای بهتر اجرا شدن «مهار تورم، رشد تولید»
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای «رشد تولید» باید فضای کسب و کار را تسهیل کنیم، موانع کسب و کار را برداریم و هزینه‌های ورود به کسب و کار‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.
کد خبر : 851014

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،درباره اینکه «شعار سال» به چه اندازه مورد توجه و اهمیت مسئولان قرار گرفت، به ارائه راهکارهایی برای بهتر اجرا شدن «مهار تورم، رشد تولید» پرداخت و گفت: برای «رشد تولید» باید فضای کسب و کار را تسهیل کنیم، موانع کسب و کار را برداریم و هزینه‌های ورود به کسب و کار‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با تاکید بر تسهیل فعالیت سرمایه گذاران، افزود: برای جذب سرمایه گذاران باید ریسک سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کند تا سرمایه گذاران با نرخ سود کمتری حاضر به سرمایه‌گذاری شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: هر بخشی از سود واحد‌های تولید که سرمایه‌گذاری می‌شود، باید معاف از مالیات شوند.

قادری به لزوم ارتقاء شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: برای ارتقا دانش فنی در شرکت‌های دانش بنیان در کشور، قانون جهش تولید باید حتما بطور جدی اجرایی شود تا بتوانیم فاصله و شکاف فنی و تکنولوژی‌مان را با کشور‌های پیشرفته کاهش دهیم.

وی تصریح کرد:همچنین باید هزینه‌های زیرساختی یا هزینه تولید و سرمایه گذری زیرساختی را کاهش دهیم و همین طور هزینه‌های جاری دولت را کاهش دهیم. ناترازی‌هایی که در بودجه و نظام ارزی وجود دارد باید از بین برود تا منجر به افزایش تورم نشود و مشکل تورم را به همراه نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: از طرف دیگر باید تلاش کنیم تا تسهیلاتی را برای ارائه بهتر کالا و خدمات در تامین جهش تولید مسکن داشته باشیم.

قادری گفت: هر جا مشکلی وجود دارد باید برداشته شود و هرجا توانمندی و پتانسیلی وجود دارد باید بالفعل شود.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف باید کار‌های جدی انجام شود، گفت: نباید از ظرفیت کشور‌های همسایه و دوست و ورود به بازار‌های جهانی غفلت کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه باید از تمام تلاش‌مان برای مولدسازی دارائی استفاده کنیم، بر لزوم اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ تاکید کرد و گفت: اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ می‌تواند کمک کند که اقتصاد کشورمان به سمت غیردولتی شدن پیش برود و یک اقتصاد بهره‌ور‌تر و کارآمدتر داشته باشیم. درعین حال اگر الگو‌ها و مدل‌های مصرفمان را اصلاح کنیم، بخش بیشتری از منابع‌مان را می‌توانیم بجای مصرف، سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته