دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1395 - 16:31

صالح: سهمیه کامل لیگ قهرمانان را می‌خواهیم/ اعتراض ذوب‌آهن به ما مربوط نمی‌شود

مربی استقلال گفت: ما هفت بازیکن جوان به لیگ برتر معرفی کردیم و پرسپولیس سه بازیکن؛ این نشان‌دهنده برتری ما در این زمینه است.
کد خبر : 85070

مجید صالح در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درخصوص نتایجی که استقلال در رقابت‌های این فصل لیگ برتر گرفت و نهایتا به رتبه سوم رسید، گفت: «ما در رقابت‌های این فصل هدف‌گذاری داشتیم که آن کسب سهمیه آسیایی بود. اینکه این تیم در دو فصل قبل در رده پنجم و ششم جدول قرار گرفت و حالا راهی لیگ قهرمانان شده، به این معنی است که عملکرد استقلال بهتر از گذشته بوده است.»


وی درباره دیدار جام حذفی استقلال برابر ذوب‌آهن اظهار داشت: «تمرینات‌مان را از روز دوشنبه شروع کردیم و دیروز هم دو نوبت تمرین کردیم. آخرین کاری که می‌توانیم انجام دهیم قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه است که امیدوارم بتوانیم با شکست ذوب‌‌آهن به آن دست یابیم تا هواداران تیم را شاد کنیم.»


دستیار مظلومی ادامه داد: «ما سهمیه‌ای که در لیگ برتر گرفتیم، سهمیه کامل نیست و نیم سهمیه است. برای همین باید از سد ذوب‌‌‌آهن بگذریم تا سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را بگیریم. مسلما با قهرمانی در جام‌حذفی نتیجه‌ای که گرفتیم خیلی بهتر از دو فصل پیش است. رتبه سومی لیگ برتر و قهرمانی جام‌حذفی عناوین قابل قبولی است.»


صالح در واکنش به اعتراض‌های باشگاه ذوب‌آهن در خصوص فینال جام حذفی و همچنین شکایت این باشگاه به خاطر محروم نکردن سید مهدی رحمتی بیان داشت: «خاطرم هست که در یکی از دیدارهای جام حذفی با تیم فولاد خوزستان بازی داشتیم و اسماعیل شریفات محروم بود اما اعلام شد محرومیت او مربوط به بازی‌های لیگ است و در جام حذفی می‌تواند بازی کند. ما هم اعتراضی نکردیم. من قوانین را خیلی نمی‌دانم اما باشگاه استقلال از قوانینی که کمیته انضباطی و سازمان لیگ بر اساس آن رأی صادر می‌کنند، تمکین می‌کند.»


وی افزود: «برگزاری دیدار فینال در روز 9 خرداد هم برنامه‌ریزی بوده که سازمان لیگ انجام داده و تا به امروز چندین بار رقابت‌های لیگ را به خاطر تیم ملی تعطیل کرده است. این بار هم به نظر مسئولان این سازمان، تیم ملی در اولویت است و تیم‌های دیگر باید به این خاطر برنامه‌های خود را در زمان اعلام شده هماهنگ کنند. کما اینکه تیم‌هایی بودند که به زمان‌های اعلام شده اعتراض داشتند اما در نهایت با برنامه اعلام شده کنار آمدند. از ابتدای فصل تا به امروز همه نسبت به برنامه اعلام شده تمکین کردند و ما هم هر چه قانون بگوید با آن کنار می‌آییم و از آن تبعیت خواهیم کرد.»


مربی استقلال در مورد شرایط مصدومان تیمش برابر ذوب‌آهن عنوان کرد: «عادل شیحی که برای ویزای کارش به کیش رفته بود به جمع ما اضافه می‌شود و تا روز بازی هم به شرایطی می‌رسد که بتواند در لیست 18 نفره تیم قرار بگیرد. باید ببینیم وضعیت محسن کریمی چگونه است و تیم پزشکی بگوید چه زمانی می‌تواند به تیم اضافه شود. روزبه چشمی که تا چند ماه دیگر نمی‌تواند بازی کند. خسرو حیدری و سجاد شهباززاده هم به خاطر مصدومیت نمی‌توانند بازی کنند.»


صالح در مورد اینکه بسیاری معتقدند بازیکنان جوان پرسپولیس عملکرد به مراتب بهتری از جوانان استقلال داشتند، بیان کرد: «اگر زیر 23 سال را ملاک بر بازیکن جوان بگذاریم، درست است که بالای 23 سال جوان هست اما بازیکنی است که از رده سنی امید فاصله گرفته است. در تیم پرسپولیس احمد نوراللهی، علی علی‌پور و میلاد کمندانی بازیکنان زیر 23 سال این تیم هستند که غیر از علی‌پور، دو بازیکن دیگر برای تیم امید هم بازی کردند. در تیم استقلال روزبه چشمی، بهنام برزای، محسن کریمی، فرشید اسماعیلی، امید نورافکن، میلاد شعبانلو و علیرضا رمضانی جوانانی بودند که فصل گذشته به تیم کمک کردند. ما هفت بازیکن داشتیم و پرسپولیس سه بازیکن. به نظرم همین فاصله آینده روشن‌تر استقلال را مشخص می‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته