دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1402 - 10:00
مسئولان هنوز هم به چشم یک فدراسیون چهار میلیاردی به ما نگاه می‌کنند

رئیس فدراسیون اسکی: انصاف نیست نصف بودجه خودمان را برای پرداخت مالیات بدهیم/لطفا به چشم بنگاه اقتصادی ما را نبینید

رئیس فدراسیون اسکی: انصاف نیست نصف بودجه خودمان را برای پرداخت مالیات بدهیم لطفا به چشم بنگاه اقتصادی ما را نبینید
رییس فدراسیون اسکی تاکید کرد از مسئولان امور سازمان مالیاتی درخواست دارم تا ورزش را به چشم بنگاه اقتصادی نبینند.
کد خبر : 850209

عباس نظریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط فعلی فدراسیون اسکی اظهار داشت: اکنون که در فصل بهار هستیم مسابقات ما هم تمام شده و در حال ارزیابی فدراسیون و کمیته‌های تابع آن هستیم تا یک برنامه‌ریزی مناسب درباره فصل جدید اسکی و ورزش‌های زمستانی داشته باشیم. نزدیک‌ترین مسابقه ما در شهریور ماه است که باید در مسابقات اسکی روی چمن قهرمانی جهان شرکت کنیم و تا الان حضور دو پسر و یک دختر قطعی شده و در حال رایزنی با حامی مالی فدراسیون هستیم تا بتوانیم یک نفر دیگر آن هم در بخش دختران به ترکیب اضافه کنیم.

وی افزود: در رشته والیبال برفی هم قصد داریم برای نخستین بار تیم را به مسابقات بین‌المللی بفرستیم که این مسابقات در آذرماه سال جاری در چین برگزار می شود. همچنین در فصل زمستان المپیک جوانان را در پیش داریم و حتی مسابقه انتخابی آن را در همین چند وقت اخیر برگزار کردیم. حضور پنج ورزشکار که شامل دو ورزشکار صحرانوردی، دو نفر در آلپاین و همچنین در اسکی کوهستان. این رویداد مهم  منوط به این است که فعالیت‌های ما در بحث اردوها، اعزام به مسابقات بین‌المللی بیشتر از قبل شود تا از این طریق بتوانند امتیاز خودشان را افزایش دهند.

رییس فدراسیون اسکی درباره حضور 3 تیم از روسیه برای شرکت در مسابقات هاکی روی یخ ایران عنوان کرد: می‌خواهیم تورنمنت بین‌المللی هاکی روی یخ با حضور تیم‌هایی از ایران و روسیه  در ایران‌مال برگزار کنیم. در این مسابقات سه تیم از روسیه به نام مسکو هورس، آر وی اس سن‌پترزبورگ و بلک راشینز و از ایران هم دو تیم آیس باکس ایران‌مال و رادین تایر تهران حاضر خواهند شد. این تورنمنت بین‌المللی هاکی روی یخ به میزبانی پیست اسکیت روی یخ ایران‌مال در روز‌های هفدهم، هجدهم و نوزده خرداد برگزار خواهد شد. 

نظری با اشاره به اینکه شرایط مالی به آنها اجازه نمی‌دهد تا یک مربی خارجی بیاورند، اظهار داشت: خودمان هم این نیاز را حس می‌کنیم تا با آوردن مربی خارجی دانش‌افزایی مربیان و ورزشکاران را ارتقا دهیم اما به دلیل مشکلات مالی این ترس در ما وجود دارد تا برای ما این موضوع مشکل‌ساز شود. در همین چند وقت اخیر یک مدرس ایتالیایی برای دوره کلاس‌های مربیگری مربیان ما را تحت نظارت خود داشت اما چون شرایط اقتصادی ثبات چندانی ندارد این ترس و واهمه را داریم که برای ما مشکلاتی پیش بیاید.

وی در پایان اظهار داشت: در فدراسیون 15 رشته زیر مجموعه ما هستند و هر کدام از آنها مکان و شرایط خاص خود را دارد و کنار آن ما تنها فدراسیونی هستیم که در المپیک زمستانی حضور داریم و بد نیست از باب منابع مالی توجه بهتری به ما شود چون جمعیت قابل توجهی در رشته ما حضور دارند. متاسفانه مسئولان هنوز هم به چشم یک فدراسیون چهار میلیاردی به ما نگاه می‌کنند که این مبلغ تنها برای اعزام یک تیم هاکی به مسابقات برون مرزی است. به دلیل مشکلات مالیاتی چند روزی هم است حساب ما بسته شده و باید از چهار میلیارد تومان بودجه‌ای که در طول سال می‌گیریم نصف آن را به سازمان امور مالیاتی بدهیم که واقعا روا نیست. از دولت درخواست عاجزانه داریم در این موضوع به ما کمک کند تا بتوانیم مشکلمان را حل و فصل کنیم. مساله دیگر این است که مسئولان امور سازمان مالیاتی ورزش را به چشم بنگاه اقتصادی نبینند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته