دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

شرط ادامه کاهش قیمت در بازار خودرو

شرط ادامه کاهش قیمت در بازار خودرو
 افزایش تولید و ایجاد رقابت دو شرط مهم ادامه کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو است. موضوعی که دولت سعی بر انجام آن دارد، اما تا کنون با توجه به اجرای سیاست‌های مقطعی، قیمت خودرو هنوز به ثبات نرسیده است.
کد خبر : 849918

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، قیمت خودروهمچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و در این بین برخی از محصولات بدون تغییر و یا با کاهش اندک قیمت مواجه شده اند که البته برخی از پُر تیراژ‌ها همچنان صدرنشین افزایش قیمت می‌باشند.

امروزدوشنبه هشتم خرداد ماه ۱۴۰۲، قیمت خودرو همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و در این بین برخی از محصولات بدون تغییر و یا با کاهش اندک قیمت مواجه شده اند که البته برخی از پُر تیراژ‌ها همچنان صدرنشین افزایش قیمت می‌باشند.

ازآغاز مرحله دوم طرح یکپارچه تا بلاتکلیفی در واردات خودرو‌های دست دوم، موضوعاتی می‌باشند که بازار آزاد محصولات مختلف داخلی و مونتاژی و حتی وارداتی را تحت تأثیر قرار داده است.

قیمت خودرو امروز باتوجه به لیست قیمت‌ها در برخی از سایت‌های خرید و فروش با تغییراتی نسبت به روز گذشته همراه بود این در حالی است که در ماه گذشته بازار خودرو مطابق با هر بازار داخلی دیگری، روند نزولی به خود گرفته بود. اما از هفته گذشته، روند نزولی به یک ثبات نسبی رسیده است.

به گفته فعالان بازار، امروز نیز یکی از روز‌های با آرامش بازار خودرو بود که در اکثر محصولات شاهد ثبات قیمتی نسبت به روز‌های گذشته بودند. البته در برخی موارد، خودرو‌هایی مشاهده می‌شوند که نوسان ناچیزی را تجربه کردند؛ بنابراین قیمت خودرو فعلا در رکود کامل به‌سر می‌برد و معلوم نیست این ثبات تا چه موقعی ادامه‌دار خواهد بود.

فعالان این بازار معتقدند؛ پول و اعتماد از بازار خودرو خارج شده و سرمایه گذاران خُرد کمتر به سراغ این بازار پُر حاشیه می‌روند. از سوی دیگر موضوع ثبت نام متقاضاین در سامانه یکپارچه خودرو است که قطعاً وضعیت بازار آزاد محصولات را به سمت رکود برده است. چراکه طبق آخرین اخبار، بیش از یک میلیون نفر در این سامانه ثبت نام کردند که در حساب وکالتی هرکدام‌شان، ۱۰۰ میلیون تومان پول بلوکه شده است.

بازار پُر تلاطم خودرو‌های داخلی

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش نشان از تغییرات جزئی قیمت در بازارآزاد خودرو دارد.
بر خلاف روز‌های گذشته که قیمت پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ با هم‌دیگر تغییر می‌یافت؛ اما امروز پراید ۱۱۱ در همان قیمت ۳۵۵ میلیون تومان بدون تغییر مانده و پراید ۱۳۱، با حدود ۵ میلیون تومان کاهش، به ۳۴۰ میلیون رسید.

پژو پارس LX TU۵، ساخت ۱۴۰۱ که در روز گذشته دو میلیون تومان کاهش قیمتی تجربه کرده بود، امروز هشتم خردادماه، با یک میلیون افزایش، به ۶۲۹ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای، ساخت ۱۴۰۱ که در روز‌های گذشته کاهش چشم‌گیری تجربه کرده بود، همانند پژو پارس، با حدود ۴ میلیون تومان افزایش، به مبلغ ۶۵۹ میلیون تومان خرید و فروش شد.

ازقیمت‌ها در بازار مونتاژی‌ها چه خبر؟

امروز در بازار خودرو‌های خارجی و مونتاژی نیز، روند آرام و بی‌تلاطمی تجربه شد. ام وی ام X۲۲ PRO که در روز گذشته با ۵۴ میلیون تومان کاهش به قیمت یک میلیارد و ۲۶ میلیون تومان رسیده بود، امروز با ۲۶ میلیون دیگر کاهش، به محدوده یک میلیارد تومان رسید.

جک J۴ و جک S۵ جزو محصولات مونتاژی محسوب می‌شوند که نسبت به روز گذشته تغییر قیمتی تجربه نکردند. جک J۴ در همان محدوده ۸۸۰ میلیون و جک S۵ در محدوده قیمتی یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان معامله شد.

فردا SX۵ نیز که در روز گذشته افزایش قیمتی اندکی تجربه کرده بود، امروز با سه میلیون تومان دیگر افزایش، به قیمت یک میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان معامله شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته