دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1395 - 17:12

نشست جوانان، صلح، امنیت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: به مناسبت هفته جوان نشست «جوانان، صلح، امنیت» با حضور و سخنرانی معاون ساماندهی امور جوانان، اساتید و اندیشمندان این حوزه، نماینده سازمان ملل و سفیر کشور فرانسه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر : 84926

به گزارش گروه اجتماعی آنا از وزارت ورزش و جوانان، رضا حجتی نخستین هدف معاونت ساماندهی امور جوانان از برگزاری این نشست را اطلاع رسانی و تاکید بر اهمیت نقش جوانان در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: در آذرماه 1394 قطعنامه ای تحت عنوان 'جوانان،صلح، امنیت' برای نخستین بار در تاریخ سازمان ملل متحد در سطح شورای امنیت تصویب شد.


وی تصریح کرد: در این قطعنامه بر توانایی جوانان بعنوان نیروی تاثیرگذار در ایجاد صلح و امنیت بین المللی و مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز تاکید شده است، در همین راستا معاونت ساماندهی امور جوانان با همکاری انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد در نظر دارد تا در هفته جوان به بررسی ابعاد و جنبه های مختلف این قطعنامه تاریخی با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان، شخصیت ‌های بین‌المللی و اساتید متخصص بپردازد.


وی ادامه داد: این قطعنامه بهانه‌ ای است تا درباره ی راه‌های افزایش مشارکت جوانان در حوزه‌های صلح، امنیت و مقابله با خشونت بحث و بررسی شود و از آنجاییکه جوانان همواره یا قربانیان خشونت بوده‌اند یا عاملان آن، موثرترین راه برای ارتقای صلح و امنیت، دخالت جوانان در سطوح مختلف تصمیم‌گیری است.


مدیر کل مشارکت های اجتماعی جوانان، افزایش مشارکت اجتماعی جوانان را نیازمند آگاهی، آموزش و توانمندسازی نهادمند دانست و گفت: اطلاع رسانی و تاکید بر اهمیت نقش جوانان می تواند به آنها کمک کند تا نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا کنند.


این نشست با حضور رئیس انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد، قائم مقام دفتر توسعه ملل متحد در تهران، جمعی از اساتید و مسئولان حوزه جوانان، جوانان برگزیده و همچنین سفیر کشور فرانسه، در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.


هفته جوان به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) از 29 اردیبهشت ماه آغاز می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: رضا حجتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته