دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1402 - 15:30
در مصاحبه با جرزالیم پست مطرح شد؛

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره رابطه تهران-ریاض

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره رابطه تهران-ریاض
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که عادی سازی رابطه تل آویو-ریاض امری حتمی است که تحت الشعاع دوستی به زعم او «ظاهری» ایران و عربستان قرار نمی‌گیرد.
کد خبر : 848376

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگو با «جرزالیم پست» مدعی شد که از سرگیری رابطه تهران-ریاض تاثیری بر روند عادی سازی رابطه اسرائیل و عربستان نخواهد داشت.

وی در تکمیل این ادعا افزود: مسئله این نیست که عادی سازی اتفاق می‌افتد یا خیر، بلکه سوال سر زمان وقوع آن است. تل آویو و ریاض منافع مشترکی دارند. ایران دشمن شماره یک عربستان است و ریاض هرچه که در توان دارد برای عدم دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای انجام می‌دهد.

این مقام صهیونیست همچنین ادعا کرد که توافق تهران-ریاض امری ظاهری است و باید آن را به منزله راه حل سعودی‌ها برای ترغیب آمریکا به مشارکت بیشتر در منطقه تلقی کرد.

در ادامه گفتگو با جرزالیم پست، کوهن مدعی شد که توافق‌نامه‌های سازش جدیدی در راه است و کشور‌های مانند نیجر، موریتانی، سومالی، جیبوتی، مالزی و اندونزی نیز به این روند خواهند پیوست.

وبگاه «آکسیوس» نیز چندی پیش مدعی شد که کاخ سفید در تلاش است ظرف ۶ تا ۷ ماه آینده و قبل از تمرکز بر روی رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، تل‌آویو و ریاض را به سمت امضای توافق عادی‌سازی روابط ترغیب کند. سفر اخیر «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به ریاض نیز در همین راستا تعبیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته