دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در گفت‌وگو با آنا:

نیازمند تدوین پروتکل ملی برای تجمیع داده‌های هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها هستیم

نیازمند تدوین پروتکل ملی برای تجمیع داده‌های هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها هستیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوش مصنوعی گفت: نیازمند تدوین پروتکل ملی برای تجمیع داده‌های هوش مصنوعی جهت توسعه دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم که موجود نبودن آن مشکل وزارت بهداشت است.  
کد خبر : 848283

آرش خجسته، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فانوری آنا، درباره استفاده از فناوری‌های نوین در علوم پزشکی گفت: هوش مصنوعی فرایندی است که به سمت بالغ شدن قدم بر می‌دارد. 

وی افزود: قسمت عمده‌ای از بکارگیری هوش مصنوعی بستگی به زیرساخت‌های دانشگاه‌ها دارد؛ چرا که باید داده‌های آموزش، بهداشت و درمان را به شکل درست ذخیره کنیم. 

خجسته تصریح کرد: داد‌های بکارگرفته شده در هوش مصنوعی باید دارای مشخصات خاصی باشند، البته این موضوع تنها مشکل ما نیست و تمام دنیا با آن مواجه هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: در حوزه استفاده یا ایجاد پروتکل‌ها در زمینه آموزش‌های هوشمند، انتخاب دقیق سوالات، کاربرد هوش مصنوعی در درمان و ... با توجه به وجود نخبگان ایرانی مشکل زیادی از این بابت نداریم، بلکه مشکلمان این است که تمام اطلاعاتی را که بتوانیم آن‌ها را در فضایی به شکل تجمیع شده داشته باشیم تا پروتکل نوشته شده برای آن‌ها ملی باشد را هنوز در دست نداریم.

خجسته ادامه داد: هدف غایی وزارت بهداشت این است که اطلاعات مرکزی کلی را برای تجمیع تمام داده‌ها در خود ایجاد کند که قطعا تحقق این موضوع به تنهایی امکانپذیر نیست و نیازمند همکاری‌های نهاد‌هایی مانند وزارت ارتباطات و ... است که خداروشکر ارتباطات خوبی در این زمینه انجام شده و امیدواریم این تعاملات به صورت مشترکی توسعه یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته