دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1395 - 11:29

دو برادر، سارقان سریالی بار خودروها

دو برادر با پرسه زنی در بازار تهران، بار خودروها و موتورسیکلت‌ها را به سرقت می‌بردند. متهمان در صورت مقاومت مالباخته دست به چاقو می‌شدند و با تهدید بار را سرقت می‌کردند.
کد خبر : 84814

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،۱۲ اسفند سال گذشته ماموران کلانتری ۱۱۶ مولوی به دو راننده دو موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ مشکوک و به آن‌ها دستور ایست دادند.
با وجود دستور ایست پلیس‌، سرنشینان دو موتورسیکلت اقدام به فرار کردند، طی تعقیب و گریز گشت کلانتری، راکب یکی از موتور‌ها دستگیر‌ و در بازرسی از وی یک سلاح سرد کشف شد. درنتیجه متهم نیز به همراه مقادیری البسه و پوشاک بسته‌بندی دستگیر و به کلانتری ۱۱۶ مولوی منتقل شد.
همزمان با انتقال متهم دستگیرشده به نام جواد، راننده وانت نیسانی به کلانتری رفت و از سرقت بار خودرواش که پوشاک بود توسط راکبان دو موتورسیکلت شکایت کرد.
از آنجا که احتمال می‌رفت جواد یکی از سارقان بار وانت نیسان باشد، با شاکی مواجه حضوری و از سوی او شناسایی شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه «بارکنی» و به دستور بازپرس شعبه دوازدهم دادسرای ناحیه ۱۲ تهران‌، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت‌.



دستگیری دومین متهم


با انتقال متهم به پایگاه هفتم پلیس آگاهی و آغاز رسیدگی به پرونده‌، کارآگاهان در اولین مرحله به بررسی سوابق متهم پرداختند. در بررسی‌ها مشخص شد وی از مجرمین سابقهدار سرقت بوده و بار‌ها دستگیر و روانه زندان شده است.
در ادامه تحقیقات جواد به سرقت با همدستی برادرش مازیار اعتراف کرد. او در این رابطه به افسر پرونده‌اش گفت: خودروهای وانت و گاهی موتورسیکلت‌هایی را که در محدوده بازار تهران و یا منطقه مولوی اقدام به بارگیری محموله لباس و پوشاک می‌کردند،تعقیب می‌کردیم. در پشت چراغ قرمز و یا توقف ایجاد شده بر اثر ترافیک‌، اقدام به سرقت قسمتی از محموله‌های آن‌ها می‌کردیم. اگر رانندگان یا سرنشینان خودرو‌ها و یا موتورسیکلت قصد مقاومت داشتند‌، با تهدید چاقو بار را سرقت می‌کردیم.
در ادامه تحقیقات مازیار نیز بازداشت شد و به ‌ده‌ها سرقت با همدستی برادرش اعتراف کرد.


شناسایی مالباختگان احتمالی


سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت‌: ‌با‌توجه به اعتراف صریح متهمین به ده‌ها فقره سرقت به شیوه بارکنی در محدوده مراکز تجاری بویژه در بازار تهران و منطقه مولوی‌، شناسایی دقیق متهمان از سوی بیش از ۲۰ مالباخته و برای شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین و همچنین شکات و مالباختگان‌، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمین از سوی بازپرس پرونده صادر شده است. از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند، دعوت می‌شود ‌جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان شهدای پانزدهم خرداد، جنب کلانتری ۱۱۳ بازار مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سابقه دار سرقت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب